Bästa limmet för plast?

manneman

Guest
De flesta tvåkomponentslim brukar funka. Jag vet inte vad du ska limma men jag limmade en Honda Prelude spoiler på en BMW e30 för en jävla massa år sedan och den satt som berget i de 4 år jag hade den. Använde Plastic-Padding som jag köpte på en OKQ8!
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
3M Lim, 2 komponent, sen nummer som jag inte kan i huvudet. Om du vill vara riktigt seriös så kan du V-foga också. Sen använda nät. Och spackla om det skulle vara så med. Och sedan lägga färg på det. :plastreparatör
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Gnid ut ett tunnt lager sädesvätska på kontaktytan, låt stelna. Sen eldar du på med skärbrännare i 45 minuter på högsta effekt. Pudra lite lätt med vanillinsocker och servera med en kopp Löfbergs Lila. :tummenupp
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen

Kneedrag

Guest
Är det plast på hojen som behöver fixas?
Då är det till 99 % säkert ABS plast. Den är "fet plast", Mekonomen har plastreprations kit för ABS plast. Kolla med dem
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fet plast PFE osv limmar man med halvbra resultat. Man nyttjar värmepistol och tillsatsmaterial av samma material som grrundmaterialet. Sen är det som att gassvetsa :tummenupp
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Fet plast PFE osv limmar man med halvbra resultat. Man nyttjar värmepistol och tillsatsmaterial av samma material som grrundmaterialet. Sen är det som att gassvetsa :tummenupp

Tänkte på det där med svetsa också. Vart kan man hitta någon som gör det? Hur mycket kan det kosta för ca 2 cm lång bit?
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
lämna in det till en bilplast reperatör , pilla inte med det själv , det kommer inte hålla ,

har jobbat med bilplast länge på bilplastteknik , och fått in en massa skit som folk försökt laga ,
det blir bara jobbigt o slipa bort allt efteråt.


Limmerna vi använder är dyra och inget man köper på biltema , eller dyl.
Utöver limmerna så behöver man speciella pistoler så man kan trycka ut limmerna och det är ganska olika pistoler till olika limmer som är till olika plaster , och svetsa plast , ja det är ju att rekomendera , men inte av en som alldrig gjort det , det kommer då se ut som skit och inte hålla iallafall , det krävs en jäkla massa övning om man ska bli duktig på det. och det är också dyrt och krävs mycket redskap , plus att det är vällllllllllllllllldigt giftigt och krävs friskluftmask + utsug.


MVH : Marcus
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Trodde att Kaffebrödsekonomin va död?:va Kontanter e bäst.

Böt till mig en apgrym crossramp i bockad durkalu för en schwartswaldtårta á 41.90.- för två månader sen. Sen att ekonomier fluktuerar kraftigt och att världsbilden kan ha ändrats sedan dess låter jag va osagt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top