Bästa lurarna med headset????

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jag söker 5.1 lurar som har mikrofon, finns det, nån som vet????

Ni som använder headset vad använder ni och vad rekommenderar ni???

Mvh Rejvis

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Ravetrancer skrev:
Jag söker 5.1 lurar som har mikrofon, finns det, nån som vet????

Ni som använder headset vad använder ni och vad rekommenderar ni???

Mvh Rejvis
Jag kör me ett headset från Logitech o grymt nöjd me det!! men 5.1 har dom nog inte..

länk

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Maverick skrev:
Jag kör me ett headset från Logitech o grymt nöjd me det!! men 5.1 har dom nog inte..

länk
Jag kör med Zalmans 5.1 lurar, är helnöjd. En ren fröjd att spela och se 5.1 filmer med dem, kommer mkt nära bioljud. Dock saknar de mick, men det finns ju små mickar som går att fästa i kragen så det går nog att lösa. :)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spiken skrev:
Jag kör med Zalmans 5.1 lurar, är helnöjd. En ren fröjd att spela och se 5.1 filmer med dem, kommer mkt nära bioljud. Dock saknar de mick, men det finns ju små mickar som går att fästa i kragen så det går nog att lösa. :)
vad har du för ljudkort, jag har ett sb audigy2 men har inte fått kläm riktigt hur det funkar.....skall man ha nån programvara för att ställa in ljudet????
Köpte oxo Zalmans 5.1 lurarr idag:)

//R

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag har med Logitechs lurar och ska man lyssna på musik så har de väldigt klent frekvensomfång samt att de brusar en hel del. Jag är inne på andra paret nu så det är ingen tillfällighet med bruset heller.

Zalman lät ju trevligt..

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Blip skrev:
Jag har med Logitechs lurar och ska man lyssna på musik så har de väldigt klent frekvensomfång samt att de brusar en hel del. Jag är inne på andra paret nu så det är ingen tillfällighet med bruset heller.

Zalman lät ju trevligt..
Har inte de minsta brus i mina.. o jag lyssnar på p3star varje natt.. även riktigt bra ljud vid film/mp3..

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Ett headset som folk skriker om inom gaming världen är:

SENNHEISER PC150

De ska tydligen vara bäst. :)

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ravetrancer skrev:
vad har du för ljudkort, jag har ett sb audigy2 men har inte fått kläm riktigt hur det funkar.....skall man ha nån programvara för att ställa in ljudet????
Köpte oxo Zalmans 5.1 lurarr idag:)

//R
SB Audigy 2 ZS, är oerhört nöjd med det :) Tror inte att det är samma mjukvara för audigy2 och audigy2 zs, men jag har iaf en liten panel som kommer fram när man för musen i mitten av den övre delen av skärmen. Där kan man ställa in speakersettings för att optimera surroundet ifall det inte fungerar tillfredställande. Om du addar mig på msn eller sitter på efnet(/msg Spiken) så kan du ju kontakta mig ifall du är intresserad av att testa den mjukvaran jag har. Borde fungera trots att du har ett äldre kort och om du avsaknar funktionen med högtalarinställningar jag tidigare beskrev.

Lycka till och hoppas du blir nöjd med dina nya lurar :tummenupp

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Mina lurar gick sönder i torsdags. Tror det blir till att köpa zalman jag med. Kollat några test och alla verkar helnöjda. Jag behöver ju ingen mick heller.

Dufva

Guest
Har plantronics nåt...bästa lurar ja haft..riktigt sköna o ha på..bra ljud och mick :yoparty

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spiken skrev:
SB Audigy 2 ZS, är oerhört nöjd med det :) Tror inte att det är samma mjukvara för audigy2 och audigy2 zs, men jag har iaf en liten panel som kommer fram när man för musen i mitten av den övre delen av skärmen. Där kan man ställa in speakersettings för att optimera surroundet ifall det inte fungerar tillfredställande. Om du addar mig på msn eller sitter på efnet(/msg Spiken) så kan du ju kontakta mig ifall du är intresserad av att testa den mjukvaran jag har. Borde fungera trots att du har ett äldre kort och om du avsaknar funktionen med högtalarinställningar jag tidigare beskrev.

Lycka till och hoppas du blir nöjd med dina nya lurar :tummenupp
vad har du för MSN???:)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag trodde nog att den kommentaren skulle komma. Men faktum är att det är skitlurar för att lyssna på musik med. De är gjorda för kommunikation. Att påstå att lurarna har bra ljud visar vilka krav du har på dina lurar. Jag vill ha betydligt bättre ljud än vad logitech lurarna ger. Brusar gör de, det är ett faktum som fler än jag hör. Stäng av musiken och dra upp volymen litegrann så hör säkert dina öron det med.

Dessutom finns det ju inte något EAX stöd i dem samt att de belastar processorn när man lyssnar på ljud.

Maverick skrev:
Har inte de minsta brus i mina.. o jag lyssnar på p3star varje natt.. även riktigt bra ljud vid film/mp3..

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Blip skrev:
Jag trodde nog att den kommentaren skulle komma. Men faktum är att det är skitlurar för att lyssna på musik med. De är gjorda för kommunikation. Att påstå att lurarna har bra ljud visar vilka krav du har på dina lurar. Jag vill ha betydligt bättre ljud än vad logitech lurarna ger. Brusar gör de, det är ett faktum som fler än jag hör. Stäng av musiken och dra upp volymen litegrann så hör säkert dina öron det med.

Dessutom finns det ju inte något EAX stöd i dem samt att de belastar processorn när man lyssnar på ljud.
Nope.. mina öron hör inte något brus..

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...