Bästa maidenalbum

Bästa studioplatta med maiden

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nån som hört nya albumet på promo eller liknande? Det har inte fått nån röst...

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
vad var det för vits att sätta upp Dance of Death när den inte ens är släppt?????

jag röstade för övrigt på Piece of mind......tror dom flesta röstar på 666 för att låten satt sig hårt i skallen på dom.

Iron Maiden är världens bästa Heavymetal band !!!!!!!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Den släpps vilken dag som helst, lugn bara :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kom på mig själv idag med att inte ha tagit mig för att riva av orginalplasten från picturediscvinylen av dance of death än. Känns lixom synd på en sån fin skiva :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
22 Acacia Avenue finns med på The Number of the Beast, därför rösta jag på den plattan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
"Edward the great" är iofs ingen studioplatta på det viset men klart den bästa :yoparty En samling av alla deras bästa låtar helt klart. Nästan alla iaf.....

För övrigt så borde bara plattorna med Bruce räknas med då det endast är de som ÄR riktiga Iron Maiden!!! :fakta

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Det fick bli Piece of mind. Bara för att Sun and Steel är med på den. Powerslve ligger dock inte långt efter.

Number of the beast var min första hårdrocksplatta. fick den när jag fyllde 7 eller 8 av kusinen som för övrigt har en hyffsad maidensamling med drygt 120 plattor nånstans. Eller hade iallafall..kanske ligger i nåt förråd nånstans nuförtiden.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag håller Number of the beast som bäst. Tycker den står lite i en klass för sig. Hade man sluppit skitlåten Run to the hills hade den varit perfekt.

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
Chris Ash skrev:
Jag håller Number of the beast som bäst. Tycker den står lite i en klass för sig. Hade man sluppit skitlåten Run to the hills hade den varit perfekt.

Number of the beast är ett förstklassigt hårdrocks album, men vad har du egentligen emot Run to the hills?
:confused:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Kapten Stofil skrev:
Number of the beast är ett förstklassigt hårdrocks album, men vad har du egentligen emot Run to the hills?
:confused:

Kan inte tala för herr Ash, men personligen så är det få saker jag avskyr så mycket som när man sjunger likadant som gitarrslingan.

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
"fear of the dark" är en goding.... liksom "the number of the beast" :yoparty

Men har du inte glömt bort live-albumet "rock in Rio" och "edward the great"??? :va

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det var studioplattor som avsågs.

"Run to the hills" är ett sällsynt uselt bottennapp. Tam och seg är den och melodislingorna skulle Bubbles ha kunnat komma på. En låt skriven för att bita sig fast, precis som en hjärnparasit. Hatar sånt......

"Invaders" nämns aldrig trots att versen kanske är något av det mest ösiga som nånsin skrivits. Hör hur Harris dunkar bas där....
"Longboats have been sighted and the ......

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
GårillaRaggare skrev:
Men har du inte glömt bort live-albumet "rock in Rio" och "edward the great"??? :va
Om jag hade tagit med alla samlingsskivor, liveskivor, bootlegs, dvd osv. så skulle listan ha blivit alldeles för stor.

Sen tycker jag inte samlingsalbum hör hemma i seriösa musikdiskussioner, de är bara ett sätt för skivbolaget att klämma ur lite extra pengar. Köp de riktiga albumen istället och plocka ihop ett eget "blandband" :)

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
berggren_martin skrev:
Om jag hade tagit med alla samlingsskivor, liveskivor, bootlegs, dvd osv. så skulle listan ha blivit alldeles för stor.

Sen tycker jag inte samlingsalbum hör hemma i seriösa musikdiskussioner, de är bara ett sätt för skivbolaget att klämma ur lite extra pengar. Köp de riktiga albumen istället och plocka ihop ett eget "blandband" :)

okej, jo jag förstår... men med de få studiemedel man har så har man inte råd å köpa alla deras goa skivor, så samlingsskivorna känns som ett bra val...

(edit: sen förstås kan man ju ladda ner bra maiden låtar på datorn å bärnna... :tuttar )

Kom just på att jag hade nån gammal (brännd :fatta! ) maiden skiva med "ghost of the navigator" på... nån som vet vad den skivan heter???? :va Lite repig på sina håll så de är få låtar som funkar... :huvet

/raggarn

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
GårillaRaggare skrev:
Kom just på att jag hade nån gammal (brännd :fatta! ) maiden skiva med "ghost of the navigator" på... nån som vet vad den skivan heter???? :va Lite repig på sina håll så de är få låtar som funkar... :huvet

/raggarn

Är inte det Brave new world?? Inte särskilt gammal och inte särskilt bra...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
berggren_martin skrev:

Samlingsalbum känns dessutom så otroligt fel eftersom ett album alltid förmedlar en viss stämning och känsla som bara infinner sig när man sträcklyssnar på hela skivan. Men visst, att bränna samlingsskivor/spela in blandband till sig själv för tex bilen,festen eller verkstan är ju självklart.

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
jag är en periodare som inte riktigt kan säga vilken som är bäst, ena dagen notb andra powerslave osv, däremot kan man räkna bort blayse bayley eran direkt, det finns iofs månaga bra låtar men jag vill bara spy åt sångrösten, en annan som är mindre bra är no prayer for the dying som egentligen bara titelspåret är riktigt bra. nya plattan tycker jag är kanon, låten pachendale går in på min fem i topplista. up the irons

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha