Bästa MC-skroten??

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Var på kort semester i helgen och givetvis pajjade hondan.. När vi kom hem satte jag mej bums att leta grejer och skickade ett par (typ 10 förfrågningar )till olika skrotar om delen och pris.. En skrot ( www.samsmotor.se ) hörde av sej redan i gårkväll en söndag om att de hade delarna som jag ville ha dessutom till bra pris.. både nytt och beg, bara att välja och vraka.. I morse ringde de upp och sa att de skickat grejorna och att de skickat mail med kollinummer så jag kan hämta lite snabbare om det var bråttom.. allt detta innan kl8 en måndag morgon :Bugar .. Service av hög klass.. från resterade skrotar har jag fått två svar varav den ena inte hade sakerna (trots att de fanns enligt deras hemsida) den andra ville ha 100mindre för beg än nytt..

Låt mig gissa de två övriga var Spinnin xxxx och Flenixxxx.

Spinxxx hamster kass service av snorkig sthlmare som helst inte vill sälja sina fina saker. De ville ha 300 mer för en komplett topp som hade gått 3000mil än vad en ny kostade i tyskland inkl frakt....

Flenixxxs hemsida borde vinna någon form av pris för sämsta design/uppdatering fast åker man ut till dem får man kanonservice.

Annars är tipset att skippa de svenska skrotarna och använda ebay.de om man behöver grejer när man klotat/kört sönder.

sams

Kan bara hålla med, besökte samsmotor i lördags och inhandlade en komplett motor med avgas, tändbox, förgasare, luftburk o lite annat jox, kanske inte skiiit billigt men överkomligt samt att dom kom o öppnade bara för mej trots att dom har lördagsstängt och att det bara var o höra av sej om det skulle vara något problem med grejjorna. Helt OK service tycker jag. Spinkig wheel kan ju lägga ner, det är ju så dyrt att man baxnar när man hör vad dom ska ha för sina prylar.

Borsiin JR skrev:
Låt mig gissa de två övriga var Spinnin xxxx och Flenixxxx.

Spinxxx hamster kass service av snorkig sthlmare som helst inte vill sälja sina fina saker. De ville ha 300 mer för en komplett topp som hade gått 3000mil än vad en ny kostade i tyskland inkl frakt....

Flenixxxs hemsida borde vinna någon form av pris för sämsta design/uppdatering fast åker man ut till dem får man kanonservice.

Annars är tipset att skippa de svenska skrotarna och använda ebay.de om man behöver grejer när man klotat/kört sönder.

Spinnin va den ena den andra var bike(någonting.. Men spinninXXX att de ville ha nära nypris var ju sanslöst..

Själv så tycker jag Hojbiten i Mönsterås rockar, alltid lika trevliga när man ringer o bra priser brukar det vara också.

Master_ skrev:
Var på kort semester i helgen och givetvis pajjade hondan.. När vi kom hem satte jag mej bums att leta grejer och skickade ett par (typ 10 förfrågningar )till olika skrotar om delen och pris.. En skrot ( www.samsmotor.se ) hörde av sej redan i gårkväll en söndag om att de hade delarna som jag ville ha dessutom till bra pris.. både nytt och beg, bara att välja och vraka.. I morse ringde de upp och sa att de skickat grejorna och att de skickat mail med kollinummer så jag kan hämta lite snabbare om det var bråttom.. allt detta innan kl8 en måndag morgon :Bugar .. Service av hög klass.. från resterade skrotar har jag fått två svar varav den ena inte hade sakerna (trots att de fanns enligt deras hemsida) den andra ville ha 100mindre för beg än nytt..

Kan bara instämma att www.samsmotor.se ger bra service!!! :Bugar

Master_ skrev:

Klart de ska vara Sams! De är bara bäst! Jätte bra service. Jätte shyssta är de med! Bor väldigt nära deras verkstad :) :tungan

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick