Bästa MC vägar

GSRider

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
SUZUKI GSR600A
Hello everyone

Vill samla lite mc sträckor runt om gbg och sen rita kartor o sånt. Har inte hittad not licknade samling än :)
Vad som är intressant är ju

-vägbeskrivning och hur långt d ta ungefär (beror ju på hur man kör :yoparty)
-för vilken typ hoj (sport eller custom osv)
-när är bäst tid o köra där
-bra ställen o stannar vid vägen (t ex mc affär eller restaurang?!)

Hoppas jätte många skriver, ni kan skriva mail direkt till mig eller skriva här?! (tnaf_ruytos@hotmail.com)

Rock N Roll!:yoparty

Johan.e.B

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
2008, Suzuki GSR 600A
Bra tråd!
letar oxå efter sköna vägar i göteborg,,,
kom igen folk skriv i tråden....

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Eller häng med på gruppkörningarna från GP. Brukar alltid finnas en eller flera som kan lite roliga vägar runt om GBG. :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kör gamla r40 från gbg ända till bollebygd sen över töllsjö till alingsåsvägen sen kör till borås och vidare till fristad och vidare mot herrljunga sedan e20 en liten bit och ta av mot Nossebro sen ner till Sollebrunn (bästa vägen i västsverige?!) sen ner till sjövik och över mot lilla edet via kollanda raceway sedan från lilla edet kör man gamla r45 utmed älven till kungälv.

Detta bör man klara på ca 2 tim :gnissla

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Kör gamla r40 från gbg ända till bollebygd sen över töllsjö till alingsåsvägen sen kör till borås och vidare till fristad och vidare mot herrljunga sedan e20 en liten bit och ta av mot Nossebro sen ner till Sollebrunn (bästa vägen i västsverige?!) sen ner till sjövik och över mot lilla edet via kollanda raceway sedan från lilla edet kör man gamla r45 utmed älven till kungälv.

Detta bör man klara på ca 2 tim :gnissla

Borde man inte kunna köra via Hällinsjömacken till Bollebygd på småvägar så man slipper köra på 40an så långt? :)
För övrigt var det ny sträcka för mig tror jag. Iaf sollebrunn och där har jag aldrig kört. Skaffa gathoj nu för bövulen och visa! :tungan

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Borde man inte kunna köra via Hällinsjömacken till Bollebygd på småvägar så man slipper köra på 40an så långt? :)
För övrigt var det ny sträcka för mig tror jag. Iaf sollebrunn och där har jag aldrig kört. Skaffa gathoj nu för bövulen och visa! :tungan

Jo visst kan man det, man kan köra över Eskilsby-hällingsjö från landvetter som du sa.

Ja nu får man kamma sig och köpa sig hoj snart säg.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*

Men men, jag har ju sagt att det är en helt underbart goooo väg (GP-slingan) mellan Sollebrunn - Nossebro, det bästa är att den fortsätter i princip ända fram till Vara!! Kom upp i morrn så åker vi en sväng.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha