Bästa Metallicaalbum - i allas vår serie av rockpollar

Bästa album med Metallica?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vi har haft pollar och pläderingar om Beatles, Pink Floyd, Iron Maiden, Deep Purple, Metallica vs Megadeth, synthare vs hårdrockare, årets bästa rockplatta, bästa rockgitarrist, trummis, snyggast skivomslag etc etc.

Nu är tiden mogen att en gång för alla göra slut på den gamla dispyten om bästa Metallicaplatta. Jag har en del tankar, men skippor nog dom i förstainlägget för att inte färga resultatet i onödan.

21827.jpg
22099.jpg
22518.jpg
12071.jpg
12381.jpg

15589.jpg
17110.jpg
28657.jpg
17683.jpg
17720.jpg

Last edited:

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
mb skrev:
Nu är tiden mogen att en gång för alla gör slut på den gamla dispyten om bästa Metallicaplatta.
Jo alla kommer säkert vara helt överens när diskussionen är slut så då vet vi svaret en gång för alla. :tungan

Svårt att avgöra men Justice for all är en stark kandidat.

Solid snake

Guest
3 inlägg o redan 5 stjärnor. :lol

Jag la min röst på Kill 'em all. :)

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Svårt som fan, men jag la rösten på "Justice". stod i valet & kvalet melllan Master,Load,Reload.
Har dock jävligt svårt för nya St.Anger.. vet inte varför, men jag tycker helt enkelt inte om den skivan...
//Gumpa

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
ja låg mellan master å black!! ruskigt bra båda två men inför att bruden drog hade blivit lite mer black denna månaden...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
"Kill em all" utan minsta tvekan, en av tidernas mest klockrent träffande debuter och ett av Bay-Areascenens mästerverk.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Fick gå på Justice...Den skivan som iallafall fick mig att inse att Metallica var bra (iofs så slutade de vara bra direkt efter). Inhandlades på Sound De Light i jkpg -88.

Kill em all hade jag nog helst valt egentligen eftersom det är en såpass betydelsefull skiva för genren, men Justice är helt enkelt bättre.:) Förutom ljudet... :näsblod

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Min röst ligger på kill 'em all eftersom den lever upp till vad trasmetallen ska stå för, nämligen fullt ös medvetslös (FÖMVL). Den innehåller rätt attityd, snygga tempoväxlingar, sköna solon och ett jävla drag. Vid sidan av ett halvkasst bassolospår så håller den måttet rakt igenom

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gamla importversionen av kill 'em all är dessutom påfläskad med en av gruppens bättre covers: am I evil :)

Dufva

Guest
Metallica har inte gjort nåt bra efter black album. Syns ganska väl i pollen också. Stod mellan Kill 'em all, Master of puppets och and justice for all. Blev master of puppets....idag.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Svår fråga. Jag gillar varenda platta.. De äldre känns lite daterade, men är riktiga kungskivor.. Får bli Garage Inc i denna omröstning..

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jävligt svårt. Valde mellan And justice for all och kill em all. Blev And justice for all idag. Egentligen skulle jag kunna ta vilken som helst av dom 4 första. Metallica är helt enkelt världens bästa band.. eller var iaf.

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Intressant att st anger ligger jämnt med blank röst. HaHa, vilken skit.

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Hmmm...förstår inte nyttan av blankröst egentligen :rolleyes:
Röstade på justice iaf men måste säga att jag har totalt fastnat för deras cover på "whiskey in the jar" (finns på Garage Inc.)denna vecka. Totalt icke-Metallica sound men ända en grym låt, dumma jag som trodde att Thin Lizzys version var fulländad :kocko

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Jag röstade på Master för att den är bra men också för att jag alltid lyssnade på den tillsammans med min bästa vän Robban i samma freestyle när vi åkte buss till och från lumpen 1987.

När jag fick brevet där det stod att jag kommit in på läkarlinjen så smaskade jag på "Dyers Eve" från Justice på full macka i ren glädje.

Hising

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...