Bästa Mp3 spelaren ??

Jonathan

Guest
Har för mig att de var någon tråd om just detta, men kan ej hitta den.

Jag har nu en Packard Bell 128 mb som jag köpte för några månader sedan. Är less på det lilla utrymmet och att batteriet tar slut så fort.

Så då är frågan, vilken är den bästa mp3 spelaren på marknaden just nu? till ett rimligt pris helst.

Har tittat lite på iPod mini som siba säljer just nu. Går loss på 2600 :- och rymmer 4 GB.

Nåt att ha?

/Jonathan
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Jonathan skrev:
Har för mig att de var någon tråd om just detta, men kan ej hitta den.

Jag har nu en Packard Bell 128 mb som jag köpte för några månader sedan. Är less på det lilla utrymmet och att batteriet tar slut så fort.

Så då är frågan, vilken är den bästa mp3 spelaren på marknaden just nu? till ett rimligt pris helst.

Har tittat lite på iPod mini som siba säljer just nu. Går loss på 2600 :- och rymmer 4 GB.

Nåt att ha?

/Jonathan


Vad jag vet så är den rätt grym, hade dock inte köpt den på dyr-siba. Själv har jag version 2 av den traditionella ipoden, 10 Gb...mkt mkt nöjd är man. :tummenupp
 

Jonathan

Guest
Josafan skrev:
Vad jag vet så är den rätt grym, hade dock inte köpt den på dyr-siba. Själv har jag version 2 av den traditionella ipoden, 10 Gb...mkt mkt nöjd är man. :tummenupp

Vad menas med version två??

Och dyr-siba? Vad jag vet så är den billigast där :confused:

/Jonathan
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
En polare köpte en Ipod mini 4gb, för 1300kr i Tokyo :)
Han sa att han säkert hade hittat ett billigare ställe, om han bara letade lite!! :kocko :tungan

Synd bara att en flygbiljett till tokyo kostar ca 7000kr :(
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Jonathan skrev:
Vad menas med version två??

Och dyr-siba? Vad jag vet så är den billigast där :confused:

/Jonathan

Den första hade mekaniskt roterbar menyväljare..en ring i plast. Version två hade typ touch-pad menyväljare, precis som ipod mini. Version tre hade fyra runda knappar ovanför cirkeln och nu version 4 har knapparna intergrerat i snurrmojängen precis som ipod mini.

Ok, siba var inte så dyra i detta fallet, fast jag skulle nog ändå köpt från apple store: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?family=iPodmini

Om man gillar U2 så är denna given:

http://www.apple.com/se/ipod/u2/
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Förresten, BÄSTA TIPSET:

Köp ett par Koss Porta Pro-lurar till, helt klart den bästa investeringen. När jag köpte mina så kostade dom 650 kr, idag kan man få dom för 340 kr på www.komplett.se och det är MKT prisvärt! :tummenupp
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
iPod mini är klart prisvärd. Den har så mycket mer än bara musikuppspelning t ex, anteckningar, kalender, adressbok.

Det billigaste jag sett i sverige är 2400kr, tror Siba är billiga i detta fallet. Apple Store säljer den för 2600kr ink. frakt och gravyr.
Köpte själv min mini i San Fransisco för 2000kr, 1700 i Tokyo låter inte så dumt.. :rolleyes:
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
Fredde Meck skrev:
Funkar det att springa med en spelare med hårddisk? eller finns det risk att den pajjar??

Nej, de tål extremt mycket stryk och det ska mycket till innan de går sönder. iPod har 25 minuter "skip protection" så även om du hoppar som en galning måste du hoppa i 25 minuter innan det märks.
Jag har vänner som tappat sina iPods utan att det uppstått problem.
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Fredde Meck skrev:
Funkar det att springa med en spelare med hårddisk? eller finns det risk att den pajjar??

Jag har en iPod mini och är helnöjd. Enda jag kan anmärka på är väl kanske batteritiden, ca 8h enligt Apple själva.
Skakminnet är 25 min har jag för mig, men om den kan skadas av löpning vet jag inte.
 
Last edited:

Jonathan

Guest
Det blir nog en iPod mini tror jag. Kikade lite på blocket om man kunde hitta någon oanvänd begagnad. Billigaste då var en som gick på 2000 :-. Kan man istället köpa en sprillans ny för 2.595 :- så är valet ganska lätt.

En kille på blocket anmärkte på att han tyckte att hörlurarna knastrade när man vred på själva kabel anslutningen.

Men så är det inte alltså ??

Ingen som vill köpa en vild 128 Mb Packard Bell billigt?:)
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Jonathan skrev:
En kille på blocket anmärkte på att han tyckte att hörlurarna knastrade när man vred på själva kabel anslutningen.

Men så är det inte alltså ??

Knastrande hörlurar tyder på att det är glapp någonstans.
Ett tips om du ska beställa en iPod, beställ fjärr också. Mycket smidigare att byta låt eller sänka volymen när den ligger i fickan.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Jonathan skrev:
Det blir nog en iPod mini tror jag. Kikade lite på blocket om man kunde hitta någon oanvänd begagnad. Billigaste då var en som gick på 2000 :-. Kan man istället köpa en sprillans ny för 2.595 :- så är valet ganska lätt.

En kille på blocket anmärkte på att han tyckte att hörlurarna knastrade när man vred på själva kabel anslutningen.

Men så är det inte alltså ??

Ingen som vill köpa en vild 128 Mb Packard Bell billigt?:)

Glöm inte att köpa Koss Porta Pro, det är verkligen värt pengarna :7peta
 

snatch

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Skövde
Hoj
Honda
iRiver ! älskar min lång bateritid 40h

minnet 256 eller 512 mb.. tycker det räcker om man inte ska ha all musik man har

har en iFP-890 :yoparty
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
snatch skrev:
iRiver ! älskar min lång bateritid 40h

minnet 256 eller 512 mb.. tycker det räcker om man inte ska ha all musik man har

har en iFP-890 :yoparty


japp, irivern rockar! Bra ljud och framför allt jävligt lång batteri tid.
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Iriver iFP 795. 512 mb minne = ca 120 låtar med 192 KB/s kvalité
Överlägsen drift tid på 45 h. Övriga märken ligger runt 20 h.
Riktigt bra kräm ut = klarar driva stora hörlurar.

Klart bättre ljud än polarnas Ipod mini & iAudio's nya U2.

När du ändå är i farten så passa på o köp Koss nya The Pugg
+
Pro Eartip

Pluggarna ger helt otroligt ljud när d sitter som d ska. Överträffar mina "Koss Porta Pro"
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top