Bästa offroadhoj för max 23000:-

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Tjena! Nu har jag fått loss pengar och ska köpa en offroadhoj. Problemet är att jag inte vet vilken som är mest prisvärd för mig och mina behov. Jag kommer att använda den till följande.

Längre landsvägsturer ,Grusbus, Skjutsa lillgrabben på, pendling till jobb, Bus i grusgrop, Som ni förstår så ska den täcka alla behov. den får max kosta 23000:- vilket jag fick för min gammla hoj som jag nyss sålde.

Tok!g

Ska vi?
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Honda
Rydde skrev:
Tjena! Nu har jag fått loss pengar och ska köpa en offroadhoj. Problemet är att jag inte vet vilken som är mest prisvärd för mig och mina behov. Jag kommer att använda den till följande.

Längre landsvägsturer ,Grusbus, Skjutsa lillgrabben på, pendling till jobb, Bus i grusgrop, Som ni förstår så ska den täcka alla behov. den får max kosta 23000:- vilket jag fick för min gammla hoj som jag nyss sålde.

Kanske en Suzuki DR 350 -93 och framåt. För -93 fick de den nya framgaffeln om jag inte minns fel. Jag tycker den va himla smidig och gick bra för att vara en 350. Skön fjädring och skön att sitta på. Grusbusa kunnde man verklingen göra med den.

Det är iaf mitt tips!

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Försök få tag i en XR600 efter -90, det är nog odiskutabelt mest prisvärda hojen i prisklassen runt 25k.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Rydde skrev:

En dr650 -96 kanske?
http://www.blocket.se/view/6091540.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
råkar ha en XT600E -03 för dom pengarna om du är sugen!? pm:a isåfall

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tror inte så många hojar e reggade för 2 pers när de gäller lite mer "skogs" hojar..

men som sagt..en xt600 täcker alla behov utom ren skogsåka
:tummenupp annars fundera på en xr600..

har ett par hemsnidade fotpinnar till en xr600 om du vill ha :hihi

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
philsson skrev:
aja.. då är de bara jag som är konstig då. :3freak de ska väl kunna dämpa lite?

dämpa och dämpa... DR650 är mer Gatåka/grusåka medans XR600 är mer Grusåka/skogsåka. Jag tänkte att en DR650 skulle passa bättre iom att han även skulle ha cykeln till längre landsvägsturer.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Elgasen skrev:

Är det verkligen en 96:a? 96 kom ju "se" modellen http://www.blocket.se/view/5851912.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0
Med lite prut kanske man kan köpa en sån.
"se"modellen har elstart, och relativt hyggliga offroadegenskaper.

Annars verkar Kawazaki klx650 vara en bra hoj. Även den har elstart.

Ska du inte köra så långa landsvägssträckor så kan jag rekomendera dr350, se bara till att få en lv-reg så att det inte är en enduro du köper..

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Jätte svårt att rekomendera en hoj för allt du ska ha den till . Tyvärr så blir allt en kompromiss .

DR350 eller XR600 om du vill ha mera bus

DR600/650 alt XT600 mindre bus & mera gata

KLE 500 alt Honda Dominator lite mindre bus & mer gata . KLE 500 är en riktig trevlig hoj den klara allt utom grusgropen riktigt bra . Jag testade den när den kom & blev riktigt imponerad över hur lättkörd den va & över effekten i den .

Yamaha super tenere XTZ 750 brukar man se ibland för dessa pengar om du skulle vilja ha en större hoj .

Sen är smaken som baken men alla dessa hojar är bra så försök att prova några av dom för att känna efter vilken som passar dig . Samtliga hojar funkar bra på grusvägen .

Fist Woman

Guest
KLR suger men KLX är bra

För 23k så får du en superfin KLX 650 C i tyskland (R modellen är dyrare), med rätt modifieringar så går de att få hyfsad snurr på. Chassiet är ett av de bästa (bland offrodare såklart) på smala asfaltvägar där den stadiga gaffeln funkar fint. Funkar fint på grusvägen oxå.

Dessutom kul med varvräknare.
Snyggast i grönt.

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
FZR 1000 94a
jag har en suzuki dr 800s 92a och den funkar bra till allt det du skrev har suttit två på den i 25mil och då var det även små skogs väggar och det var inga problem

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
christian8371 skrev:
jag har en suzuki dr 800s 92a och den funkar bra till allt det du skrev har suttit två på den i 25mil och då var det även små skogs väggar och det var inga problem

Hallo Christian! Du jag sålde gammel gixern för 23000:- idag så det blir ju inget byte då som vi pratade om. den är på väg ner till skåne i detta nu.
Är dock fortfarande intresserad för köp om du har ett rackarns pris.

Kul att jag fick så många svar. dom cyklar som intresserar mest för tillfället är.
Dr800, Dr650, Klx650, kle500, xt600 Grusgrop med dessa var väl lite optimistiskt från min sida kanske. Ge mig mer tips lite kul att läsa vad ni tycker.

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Har också tänkt att köpa ny offroadhojj till nästa sommar men istället för landsväg vill jag ha en mera enduro inriktad hojj. Men för dina ändamål så kan jag varmt rekommendera klr600, som är roligare än vad det ser ut på pappererna (föregångaren till klx650?). Har lånat farsans ett tag och det ända negativa är stötdämpningen, sen är den kanske lite slö men jag tycker det räcker gott till för lansväg. Den jag körde var förövrigt original med alla strypningar kvar (om det finns några?). Gjorde en liten film när jag körde med denna och jag tycker att det visst går att grusbusa med en sån här hojj!

Tråden för filmen

Lycka till med hojjköpet!!

Mvh Bosse

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Rydde skrev:
dom cyklar som intresserar mest för tillfället är.
Dr800, Dr650, Klx650, kle500, xt600 Grusgrop med dessa var väl lite optimistiskt från min sida kanske.
Äh varför det? Åtminstone KLX:en, XT:n och DR:en funkar rätt bra i grusgropar, men allt är ju relativt, självklart är en 250-cross bättre i en grusgrop :).

Jag skulle välja en KLX, bäst pris/prestanda, elstart, upsidedown-gafflar, vattenkyld, ganska modernt chassi. Minus för den spyfula gröna ramfärgen på den svart-gröna modellen.

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
FZR 1000 94a
Rydde skrev:
Hallo Christian! Du jag sålde gammel gixern för 23000:- idag så det blir ju inget byte då som vi pratade om. den är på väg ner till skåne i detta nu.
Är dock fortfarande intresserad för köp om du har ett rackarns pris.

jag kan gå ner till 23500kr prutat och klart

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...