Bästa parkering en lördag i Gamla stan?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vi ska till Stockholm imorgon och ska till Gamla stan och vi vill parkera med kortast möjliga avstånd.

Så, vart ligger bästa parkeringen? Vi kommer södra vägen, E20.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Slottsbacken. Billigare än Skeppsbron om det finns plats.
Annars kan man stå vid Slussen under Katarinahissen eller en bit upp på Söder. Max 10 min promenad.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag brukar stå på Torkel Knutssongatan(vid Södermälarstrand) sen bara gå över Centralbron. 10 min

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ahh, 10 minuter är en LÅÅÅÅÅÅNG promenad för en motionsvägrare som jag själv.
Fast det är svärmor som inte kan gå längre sträckor men vi löser det på något vis. Skeppsbron var väl första alternativet om det inte fanns något mer "centralt" mot torget till.

sportbike

mad
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Med tanke på att det är lördag så kanske det är proppfullt hela dan men Skeppsbron är ju närmas iaf.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Runt Kornhamnstorg finns parkeringsplatser på gatan, på Munkbrogatan vid T-banan finns också ett gäng platser. Annars kan man testa Riddarholmen, precis vid kyrkan finns en halvstor parkering.
Skeppsbron är ett säkert kort om man bara kan tänka sig att stå och vänta en stund tills nån behagar åka därifrån, ganska hög omsättning på parkeringsplatser där iom att det kostar skjortan och halva brallan.

Lycka till, och glöm inte att ta med Valium

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det blev Skeppsbron och det fanns EN p-plats när jag svängde in så ibland har man tur.
Men 40:-/timme, det är väl inte så dyrt för att vara Stockholm? 220:- för den tiden jag stod parkerad kändes ok men kanske inget man skulle vilja betala varje dag om man jobbade där :crash

Och ja, Valium hade behövts. Man ska inte käka lunch på Vapiano en lördag med julmarknad...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
En nyfiken fråga: Svärmorsan hade enligt din utsago inte krafter nog att promenera 10 minuter från Södermalm - där du kunnat parkera gratis - men orkade uppenbarligen harva runt på en julmarknad i 5 timmar?
Inte för jag vill förta din glädje att du lyckades hitta en plats på Skeppsbron.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha. Julmarknaden i ga stan är vara för turister. Världens geschäft och fullt av nasare. Typ samma som säljer vargtröjor på mcmässorna. Mitt kontor ligger förresten bara 100 m från det där torget, så har fått min beskärda del av turister som vill låna toalett....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En nyfiken fråga: Svärmorsan hade enligt din utsago inte krafter nog att promenera 10 minuter från Södermalm - där du kunnat parkera gratis - men orkade uppenbarligen harva runt på en julmarknad i 5 timmar?
Inte för jag vill förta din glädje att du lyckades hitta en plats på Skeppsbron.

Ja, vi ville ju stå så nära som möjligt för att hon skulle kunna gå runt på marknaden. Smart va? Hade vi stått längre bort hade hon kanske orkat med det nämligen.
Dessutom är jag väldigt anti mot att promenera i onödan och att gå i 10 minuter extra är inget för mig. Nästa gång ska jag parkera på torget :mad:

Starstriker, vi var ju turister igår ju :fakta
Jag är uppvuxen med julmarknader och dylikt i Stockholm då morfar bodde på hovstallet och vi var där varje år så det var kul att få se det igen, var många år sen sist. Nu hoppas jag dock att det dröjer lika länge igen innan jag beger mig dit...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO