Bästa punkbandet?

Vilka är bäst då?

• Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tänkte där ett tag ha med bad religion men då kom jag på att dom var för dåliga för att få vara med.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kapten Stofil skrev:
...sen kanske det e lite lurigt att lägga upp en sån här poll direkt efter gårdagens Ramones-dokumentär.
Jo det var pga ramones dokumentären som det började diskuteras om ramones eller sex pistols är bäst. Lite aftonbladet att sätta upp en sån här då men jag tror inte det var så hemskt många som såg den. Frågan är däremot enkel, vilket band man tycker är bäst. Svårare än så är det inte.

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
honkiie skrev:
Jo det var pga ramones dokumentären som det började diskuteras om ramones eller sex pistols är bäst. Lite aftonbladet att sätta upp en sån här då men jag tror inte det var så hemskt många som såg den. Frågan är däremot enkel, vilket band man tycker är bäst. Svårare än så är det inte.

...jag glömde kanske att lägga upp ett smilie också, jag framstod kanske som en smula dryg.

det e ju trots allt trevligt att nån tar upp så här viktiga grejer. :banana

Generix

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
KTM Lc4 men ska byta mot Yamaha WR
Men glömm inte NOFX det var dom som skapade skate-punken och dom är fortfarande rankade som nr 1 i den "moderna" punken även av mig. :rock
jag bankar trummor och deras låtar e ju stört sköna med fint "gung"

Eller det kanske bara e punkens "moder" som ni vill rösta framm? :7peta

Generix

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
KTM Lc4 men ska byta mot Yamaha WR
honkiie skrev:
skatepunk är inte punk. Punkt

lika mycket som Misfits då? dom är inga "solklara" punkare. men dom har varigt med i svängen så länge och folk gillar dom (punkare) så därför är och spelar dom punk. denna typ av musik har ett så brett utbud av olika stilar men det är ändå punk

kommer säker få påhopp pga jag nämnde misfits
:notme

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
NOFX och Strebers/Dia Psalma är ju solklart tillhörande punkgenren, och att Discharge och Exploited inte skulle vara punk är ju ett häpnadsväckande uttalande. Precis som Warrant och Stryper är lika mycket hårdrock som Darkthrone och Slayer. Det visar lite på problemet att använda en för vid kategorisering i en sån här omröstning.

Ungefär som det jag påpekade angående RnB i hiphop-tråden.

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
Röstade pistols men håller med en tidigare talare, vart tog The Toydolls vägeni pollen?? där är ett band som spelat länge och fortfarande släpper dom plattor och tunerar med samma glöd som alltid. 1979 började dom spela och gladare punk en det får man leta efter :1pajas

Dr.Bike

Guest
Att fråga om bästa punkbandet... är som när det var skönhetstävling i den lilla byn.

Ingen vann.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Itacha75 skrev:
Precis vad jag undrade! Var helt säker på att Bad Religion skulle vara med i pollen, men icke. Inget annat band är värt att vinna.

Dessutom borde dom få pris för att dom hållit på så länge

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Chii skrev:
Dessutom borde dom få pris för att dom hållit på så länge

Precis! Sen att de har kvar sin stil än idag är beundransvärt då de faktist inte är så stora som de egentligen borde vara. :bow

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Av de band som är uppräknade i pollen så tycker jag personligen absolut bäst om Black Flag.

Ramones och Sex Pistols var dock mer framgångsrika och antagligen viktigare och mer stilbildande för punkscenen som sådan :yoparty

Men min röst faller ändå på:
Blackflag.JPG

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Hoj
yamaha rd350
trelleborgaren skrev:
knappast, charta började väll -83 om jag inte minns fel?

kanske fel av mig då. men alla äldre här snackar alltid om att charta var först. kanske bara för att dom kommer härifrån stan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept