Jag håller med 200. Jag är väldigt nöjd med mitt Dainese Wave Scapole. Utöver att det sitter bra och är välventilerat så är det tunt, smidigt och dessutom ledat i sidled i övergången bröst-/ländrygg, och Level 2.
Lite off topic.
Själva card bord bandet har börjat tappa fäste efter enbart fyra månaders användning. Finns det något man kan göra åt det?
Det är ett Alpinestars Bionic skydd.
Jag skulle utan tvekan reklamera till butiken vart jag köpt det, det är inte normalt så mkt kan jag direkt säga dig.
Men har du kört med någon ylle kofta eller liknande lurv som kan ha fastnat och gjort att kardborren tappat greppet?
Tittar man ex. på detta test som gjordes förra året fick knox anmärkningar på testet.
Ryggskydd är fan viktigast efter hjälmen tycker jag, och därför vill jag ha det bästa. Men vilken
Ber om ursäkt! formulerade mig kanske lite fel.
Jämfört med alla sporter/hobbys som ett ryggskydd används i är baseball en mindre sport.
Nöjd? eller ska tråden handla om storleken på sporten? tror de flesta hajade vad jag menade.
1)
2) Håller med, ryggskyddet på andra plats vad gäller skydd men det är med hårsmån mot bröstskydd i min värld.
Jag har dainese thorax som är ett kit med bröstskydd. Känns väldigt safe men är också vansinnigt varm och i viss mån osmidigt.
Ursäkta aningens OT:
Finns det något seriöst test ala level 1 och 2 för bröstskydd? finns det statistik nog för att se om bröstskyddet hjälper på båge?
vad anser du om nackskydd? I crossen finns det i dag delade läger.
Dels för att skyddet kan ställa till skador, dels för att en del inte pallar med att det är i vägen.
Nu bröjar ju det bli populärt för oss sportåkare. Men eftersom vi sitter så annorlunda kompremissar man rejält med skyddet för att det skall gå att använda.
Är det här ryggskyddetForcefield-skydden har jag spanat ett tag på. De verkar vara riktigt bra.
Har kört med Halvarssons i 4 år och inte behövt vurptesta just det, men jag tycker det sitter lite illa ibland. Det vill liksom åka upp i nacken. Vet inte om det är jag som är vanskapt men jag upplever detta rätt ofta på ryggskydd...
Är det här ryggskyddet
http://www.mchuset.se/halvarssons-ryggskydd-track-svart-p-5103.html
så är det inget konstigt det åker upp. Det är felkonstruerat. Hängslenas undre fästpunkt sitter för lågt vilket innebär att spänner man hängslena kasar ryggskyddet så småningom upp i nacken när man rör sig.
Det är samma fel på Biltemas L2 skydd (som jag har) så jag har flyttat upp den undre fästpunkten för hängslena ca 1 dm. Då blev det bättre, mindre tendens kasa upp mot nacken. Men jag har sett ryggskydd (för skidåkning) där undre fästpunkten av hängslena sitter mycket högre och hängslena kompletteras med ett "band" mellan hängslena mitt över bröstet. Som på många moderna ryggsäckar.
Vilket gör att ryggskyddet
inte så småningom kasar upp mot nacken när man dragit åt "hängslena"
sitter bättre på plats utan att strama runt armarna tack vare "bandet över bröstet"
Är det här ryggskyddet
http://www.mchuset.se/halvarssons-ryggskydd-track-svart-p-5103.html
så är det inget konstigt det åker upp. Det är felkonstruerat. Hängslenas undre fästpunkt sitter för lågt vilket innebär att spänner man hängslena kasar ryggskyddet så småningom upp i nacken när man rör sig.
Det är samma fel på Biltemas L2 skydd (som jag har) så jag har flyttat upp den undre fästpunkten för hängslena ca 1 dm. Då blev det bättre, mindre tendens kasa upp mot nacken. Men jag har sett ryggskydd (för skidåkning) där undre fästpunkten av hängslena sitter mycket högre och hängslena kompletteras med ett "band" mellan hängslena mitt över bröstet. Som på många moderna ryggsäckar.
Vilket gör att ryggskyddet
inte så småningom kasar upp mot nacken när man dragit åt "hängslena"
sitter bättre på plats utan att strama runt armarna tack vare "bandet över bröstet"
Forcefield-skydden har jag spanat ett tag på. De verkar vara riktigt bra.
Har kört med Halvarssons i 4 år och inte behövt vurptesta just det, men jag tycker det sitter lite illa ibland. Det vill liksom åka upp i nacken. Vet inte om det är jag som är vanskapt men jag upplever detta rätt ofta på ryggskydd...
Testar nog en hel väst/jacka nästa gång och du ligger Forcefield bra till.
Lite Forcefieldtest: http://www.webbikeworld.com/r3/back-protector/forcefield-pro-sub-4/
Klickar man runt där finns flera test på jacka och byxdelen också. Alla med väldigt goda omdömmen.
Om jag inte minns fel är det forcefield som tillverkat Halvarsson track. Tror man ser motsvarande på dockan till vänster i videon som bully postade.
Bifogar foton av mitt moddade Biltema L2.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|