bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vad är bäst sättet att ta bort eloxering från aluminium? Har tagit bort eloxeringen från husen till ljusomkopplare, gas handtag på Hondan men det var ett jäkla jobb och då slipade jag med grov smärjelduk och sen finare papper och ansludatde med våtslip och Autosol.
Det jag nu vill få bort eloxeringen ifrån är ett CBX550 nav med tillhörande bromsok och täcksidor för bromsskivan för att sen blankpolera upp det och konvertera till ekerhjul.
Det känns som ett jäkla jobb att slipa rent allt, har ni några tips på hur man gör bort eloxeringen för att sen kunna slipa och polera delarna? Bläster av nåt slag borde väl funka men vad är lämpligt?
Det jag nu vill få bort eloxeringen ifrån är ett CBX550 nav med tillhörande bromsok och täcksidor för bromsskivan för att sen blankpolera upp det och konvertera till ekerhjul.
Det känns som ett jäkla jobb att slipa rent allt, har ni några tips på hur man gör bort eloxeringen för att sen kunna slipa och polera delarna? Bläster av nåt slag borde väl funka men vad är lämpligt?