Bästa Skräckrullen?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Saw-filmerna är höjdare. Vet inte riktigt om dom räknas till skräckgenren eller om dom räknas som thriller. Ruskigt bra i vilket fall. Dessutom är dom så genialiska att dom inte blir sämre med uppföljaren. Dom hör snarare ihop så det blir en flera timmar lång toppenrulle.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Saw-filmerna är höjdare. Vet inte riktigt om dom räknas till skräckgenren eller om dom räknas som thriller. Ruskigt bra i vilket fall. Dessutom är dom så genialiska att dom inte blir sämre med uppföljaren. Dom hör snarare ihop så det blir en flera timmar lång toppenrulle.

Mjaa, den sista var inte bra alls. Dom smaskade ju bara på med mera inälvor istället för att lägga energin på storyn.
Dom skulle slutat efter tvåan gjordes och gjort den som en avslutande del istället.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Ettan var skitbra, tvåan var okej, trean är nog på min topp tio över sämsta filmer någonsin och därför har jag inte sett fyran.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

jag håller faktiskt med dig, det faktum att de lyckas komma på nya inslag som man absolut inte väntade sig som för storyn vidare gör att alla uppföljare funkar. hatar när man blir besviken på att filmer är så jävla förutsägbara, men saw lyckas knyta ihop mängder av händelser på ett rätt bra sätt och som man som sagt inte väntar sig. jag gillar dem:tummenupp

Ekerholm

Guest
ja det är kommer bli en intressant tråd... jag älskar att kolla på skräck filmer... nästan det ända jag kollar på nu för tiden... men jag kommer ju aldrig ihåg vad filmerna heter jag kollar på... men saw filmerna är ju bra. death silence är oxå bra... det är samma kille som gjort saw filmerna som gjort den...

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Jag säger bara ......chichichichihahahahaha

jason_voorhees.jpg

Onda dockan också den jäveln skrämmer mig fortfaranade :tungan
childs-play-movie-poster.jpg

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den klart läskigaste jag har sett är "The Descent". Fyfan, jag var livrädd filmen igenom.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Jag ser helst inte på skräckisar p.g.a filmen "Han vet att du är ensam". Visserligen ingen splatterfilm och jag tvivlar på att du får tag i den, men fan vad den bet sig fast.

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Jag håller på 2 gamla riktigt bra filmer: The Shining och Exorsisten. Tycker inte att "nya" skräckfilmer håller, splatter är bara tråkigt.

Ja just det nu kom jag ihåg en till: Entity, Okänt väsen.

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Rec som någon sa tidigare och Live Feed

LF känns dock lite B och innehåller rätt mycket sunkporr.
Men den innehåller några godbitar (dock inte av det sexuella slaget :D)
:zpy

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Mina tre, en gammal och två nya.

The Shining
The Exorcism of Emily Rose
The Descent

sacus

allt är en gråzon
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Suzuki 1200s Bandit-02
Exorcisten, Exorcisten 2 Kättaren, Exorcisten den förlängda vesionen eller varför inte Lucio Fulci´s Zombie.:tummenupp

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Wrong Turn är jävligt äcklig

The Hills Have Eyes har jag inte ens vågat se men många säger att den är äcklig :D samma stil på den.

Braindead måste man se :D likaså Black Sheep. Den var faktiskt obehaglig haha. Men sen är jag en kärring med... :gnissla

Har för mig att Boogeyman var ganska äcklig.

Rose Red ska vara hyfsad. Dock typ 4h lång.

Annars är ju The Shining och alla Alienrullarna klassiker :yoparty

Finns massor med psykiskt jobbiga filmer men kommer inte på någon just nu.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...