Bästa touringdäck?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du är väl medveten om att de flesta däcken från michelin är byggda som 2ct? :tuttar
Ex. pilot road 2-4 är 2ct och pilot power däcken finns som 2ct, så att bara kalla däcken för 2ct säger egentligen ingenting

Nej det är jag inte medveten om. Jag skrev helt enkelt det jag såg på däcket när det gick till återvinning.
Men jag har Michelins märklapp från däcket i Triumph pärmen:
Michelin Pilot Power 2 CT
Som tur va. :)
Tack för påpekandet, :Bugar ska ändra i inlägget.

Last edited:

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Det verkar som Battlax T30 är en vidareutveckling av Battlax BT-023. Jag funderar på någon av de däcken inom en snar framtid till min GSX1250FA som i dag har Battlax BT-021 som jag iofs. känner mig trygg med. Jagfunderar ändå på någon av dessa däck av ren nyfikenhet:tummenupp
:hojbusa

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nästan 40 grader varmt, 1600 mils slitage, hastighet okänd... Ser inte trevligt ut ändå men med tanke på hur många tusen däck Michelin sålt av dessa utan att det minsta problem dykt upp så känns det som att det mycket väl kan vara någonting annat som ligger bakom.

Motosapien

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2016
Hoj
Honda CB1000R
Michelin Pilot Road 3 & 4 är bra däck men behöver inte vara det bästa alternativet för alla. Några har haft riktigt otur med dessa däck:

Finns mycket i den historien som inte stämmer, bl.a. att det däcket skulle ha gått 1600 mil. Ligger mer bakom hans historia.

Vet att Michelin drog tillbaka lite däck för en del år sedan p.g.a. tillverkningsfel som visade sig när man körde långa sträckor i höga hastigheter. Tillverkningsfel kan hända och händer oavsett märke så om man ser på saken så som du ser det så är allt dåligt.

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Finns mycket i den historien som inte stämmer, bl.a. att det däcket skulle ha gått 1600 mil. Ligger mer bakom hans historia.

Vet att Michelin drog tillbaka lite däck för en del år sedan p.g.a. tillverkningsfel som visade sig när man körde långa sträckor i höga hastigheter. Tillverkningsfel kan hända och händer oavsett märke så om man ser på saken så som du ser det så är allt dåligt.

Nej då jag menar inte att allt skulle vara dåligt. Snarare att man inte ska döma ut alla andra märken och bara hylla Michelin.

Motosapien

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2016
Hoj
Honda CB1000R
Nej då jag menar inte att allt skulle vara dåligt. Snarare att man inte ska döma ut alla andra märken och bara hylla Michelin.

Trådskaparen frågade efter det bästa touringdäcket och jag svarade utifrån min egna erfarenhet. Om jag har testat andra däck och där fått ut t.ex. max 1100 mil per däck och sämre köregenskaper medan jag med Michelin får ut 1500 mil per däck och bättre köregenskapar, ska jag inte "hylla" det däcket eller märket då?

Du har allt en konstig syn på saken. ;)

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Battlax bt-021 är ju per definition ett skitdäck för touring? Räcker ju med att någon spottat på vägen för att man ska sladda i en kilometer. Gjorde 800 mil på ett sådant genom Europa, var det dagg eller mer fukt än så så kunde man ju knappt titta på gasen. Blev sanslöst frånåkt av sambon på hennes scarver så fort vägbanan inte var snustorr. I torrt o varmt underlag var de rätt trevliga dock.

Det verkar som Battlax T30 är en vidareutveckling av Battlax BT-023. Jag funderar på någon av de däcken inom en snar framtid till min GSX1250FA som i dag har Battlax BT-021 som jag iofs. känner mig trygg med. Jagfunderar ändå på någon av dessa däck av ren nyfikenhet:tummenupp
:hojbusa

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...