Bästa vintern på 25 år!!

Fist Woman

Guest
Jag är trött, avslappnad, lite lätt berusad och lycklig.

Vilken härlig dag!!

Jag gick upp tidigt, 8 grader varmt och ganska torrt, perfekt. Jag packade ner frukosten i en ryggsäck, granskade kartan lite snabbt och gav mig iväg. XR:en startade på tredje kicken, fulltankad och med nysmord kedja.
Grusvägarna i de sörmländska skogarna hade ett perfekt fäste för mina Conti-däck. Frukost avnjöts i solen vid en gård nära Yngaren, Valinge tror jag att den hette.
Efter 18 mil blev det dags för lunch, en pizzeria i det lilla samhället Valla någonstans mellan Katrineholm och Flen. Fet och osund måltid, men gott.

Hemvägen gick via Kvarsebovägen och Näverkvarn, förvisso asfalt och oljegrus men tillräckligt krokigt för att vara underhållande.

Vid halv fyra rullade jag in XR:en i garaget igen, jag satte mig en stund och pratade lugnt med den. Duccen blängde lite surt på mig tyckte jag och jag förklarade att visserligen var nog vädret tillräckligt bra men vi får nog ta och skruva ihop honom först.

Det är dessa dagar man aldrig glömmer och som gör livet värt att leva.

Imorgon väntar ett nytt äventyr!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Åhh,vilken härlig vinter.Klev upp ca 13:00 mörkt och trist.Nu efter ca 12 öl börjar jag se en ljusning......bara 4 månader kvar..

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 250 -98
okej om det GÅR att köra men det ska ju finnas nån njutning också. Sitta och få blåa fingrar är svårt att väga upp med glädjen av att åka hojj, även om glädjefaktorn av att åka hojj är hög.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Fist Woman skrev:
2663421

Hemvägen gick via Kvarsebovägen och Näverkvarn, förvisso asfalt och oljegrus men tillräckligt krokigt för att vara underhållande.

Den lilla smala smala vägen till Nävekvarn är riktigt underhållande, dock har den varit väldans knölig och gropig iår. Hoppas de kommer att åtgärdas framöver.

Annars i Nävekvarn nere vid hamnen ligger ett alldeles saligt trevligt cafe och dessutom en härlig Ö som man kan gå ut till. Schysst som bara den.
Fast såhär års så är det ju fstås stängt...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Visst är det en perfekt vinter, själv hoppas jag på 5+ den 24 December.

Då kommer jag rasta hojen, kanske en sväng genom city och vidare upp i Kilsbergen. Fina kurvor där uppe :tummenupp

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Låter som att du hade en jättemysig dag.
Själv längtar man till våren istället:galen
Men man får ta det som det kommer...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Fist Woman skrev:
2663421 Jag är trött, avslappnad, lite lätt berusad och lycklig.

Vilken härlig dag!!

Jag gick upp tidigt, 8 grader varmt och ganska torrt, perfekt. Jag packade ner frukosten i en ryggsäck, granskade kartan lite snabbt och gav mig iväg. XR:en startade på tredje kicken, fulltankad och med nysmord kedja.
Grusvägarna i de sörmländska skogarna hade ett perfekt fäste för mina Conti-däck. Frukost avnjöts i solen vid en gård nära Yngaren, Valinge tror jag att den hette.
Efter 18 mil blev det dags för lunch, en pizzeria i det lilla samhället Valla någonstans mellan Katrineholm och Flen. Fet och osund måltid, men gott.

Vid halv fyra rullade jag in XR:en i garaget igen, jag satte mig en stund och pratade lugnt med den. Duccen blängde lite surt på mig tyckte jag och jag förklarade att visserligen var nog vädret tillräckligt bra men vi får nog ta och skruva ihop honom först.

Det är dessa dagar man aldrig glömmer och som gör livet värt att leva.

Imorgon väntar ett nytt äventyr!

Underbart :) tack för att du delade med dig :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...