Bästa webhotellet?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Håller på att dra igång en webbutik (Nej inte hojsaker),har köpt domäner på Loopia.Finns det nått bättre än deras webhotel? vad krävs för en köpsajt liksom..
Hur mycket space kräver en skaplig butik??

Loopia företagspaket
200mb utrymme
10gig/mån överföring
113kr/mån
Med statiskik
fri support mm

Loopia privatpaket
100mb utrymme
5gig överföring
66kr/mån
Utan statistik
fri support mm

//fResh

twinner skrev:
Håller på att dra igång en webbutik (Nej inte hojsaker),har köpt domäner på Loopia.Finns det nått bättre än deras webhotel? vad krävs för en köpsajt liksom..
Hur mycket space kräver en skaplig butik??

Loopia företagspaket
200mb utrymme
10gig/mån överföring
113kr/mån
Med statiskik
fri support mm

Loopia privatpaket
100mb utrymme
5gig överföring
66kr/mån
Utan statistik
fri support mm

//fResh
Ser dyrt ut!!

Kika här!!
http://www.surftown.se/default.asp?docid={86079078-DDB0-48DD-913A-2AF123684F99}

twinner skrev:
Tackar för länkaran boys!!!

Apstrutsen: Är den snabb?

Tycker den är helt ok, men allt är ju relativt. Du får väl smurfa in på min sida så får du se, alternativt begära fulla specar från Frogsen. Står säkert på deras sida om du smurfar runt lite.

Vad skulle lämpa sig bäst för en E-BUTIK? Nån som har lite konkreta tips och tricks??

twinner skrev:
Å jävlar...den kanske skulle vara nåt:)

Ännu bättre om du bygger på Mambo CMS system först och sen kör du Moscommerce inbyggt, så har du samma admin interface.

Då kan du ha forum, nyheter och sånt med hjälp av mambo, och inte bara shop som oscommerce.

www.Mamboserver.com

viklund skrev:
Ännu bättre om du bygger på Mambo CMS system först och sen kör du Moscommerce inbyggt, så har du samma admin interface.

Då kan du ha forum, nyheter och sånt med hjälp av mambo, och inte bara shop som oscommerce.

www.Mamboserver.com

Skulle jag med "begraänsad" datahantering/kunskap klara av det där?

Om du väljer Loopia, vilket du borde göra, så kolla in deras sida dagligen! De har ofta väääldigt bra erbjudanden, köpte deras privat paket för 5 spänn för ett år förra året, för någon månad sedan gick de för 4 spänn per år. Vänta lite, det kommer nog snart något fint erbjudande!

Utrymme
Privat paketet räcker nog gott och väl till dig, 50meg kommer du nog långt på. Ska du ha jätte många bilder, som tar mycket plats så kanske det större paketet är och rekomendera, eller att du köper extra plats, 1kr/meg per MÅNAD. En ganska liten bild tar knappt 300kb, på 50meg får du plats med 166st bilder.

Trafik
Har du en välbesökt hemsida men MÅNGA bilder kommer trafiken bli ganska hög, kanske mer än 5gb. Om du har många som gång på gång laddar allt material. Kanske räcker inte 5gb? Till en början räcker det nog, men som sagt, - Många besökare ger hög trafik om det är mycket grafik! Du kan köpa extra trafik av Loopia, 25kr/gig.

Mitt råd är att välja Loopia, bra priser, kunniga, och ett väldigt användbart administrationsverktyg. Fast du, - vänta! Håll utkik efter erbjudanden, när de kommer så är de oftast mycket bra. Kommer garanterat ett till jul, och kanske ett innan det. Det tror jag. Lycka till! :tomten

/mvh Johan
Haft Privat Konto hos Loopia i ett år, dock inte nu pga minskat intresse.

twinner skrev:
Skulle jag med "begraänsad" datahantering/kunskap klara av det där?

Jag skulle kunna hjälpa dig med installationen.

Jag har byggt några Mambo sidor, och 2 butiker, aldrig använt Mambo modulen för att köra Oscommerce inuti, men ska uppgradera en butik som jag gjorde förut
i Oscommerce till Mambo/oscommerce.

Så svårt kan det väl inte vara.

Bara säga till så hjälper jag dig.

Tjackade konto på surtown á 12kr mån.300mb,bebbutik mm.
Skrev dock fel email vid registrering så jag har inte fått nån bekräftelse och kan inte logga in...väntat på svar från supporten i en timme nu:(

twinner skrev:
Tjackade konto på surtown á 12kr mån.300mb,bebbutik mm.
Skrev dock fel email vid registrering så jag har inte fått nån bekräftelse och kan inte logga in...väntat på svar från supporten i en timme nu:(
Hur gör man om man vill ha mycket plats då igentligen? Jag menar skulle jag köpa webbplats skulle jag vilja ha filmer bilder osv, och det tar ju en del plats, så ett par gb hade ju vart fint.. Har alla dom som behöver sånt egen server då eller?

Hultan skrev:
Hur gör man om man vill ha mycket plats då igentligen? Jag menar skulle jag köpa webbplats skulle jag vilja ha filmer bilder osv, och det tar ju en del plats, så ett par gb hade ju vart fint.. Har alla dom som behöver sånt egen server då eller?

Då köper man mer plats:=) inte dyrt

kolla www.surftown.se

twinner skrev:
Då köper man mer plats:=) inte dyrt

kolla www.surftown.se
Nej du, det var inte så dyrt ju!
Har dock varit involverad i surftown när jag byggde en sida till ett par vänner, tycker inte om dom, sen så är jag av Microsoftskolan, alltså så gillar jag inte php, mysql osv..

Hultan skrev:
Nej du, det var inte så dyrt ju!
Har dock varit involverad i surftown när jag byggde en sida till ett par vänner, tycker inte om dom, sen så är jag av Microsoftskolan, alltså så gillar jag inte php, mysql osv..

Dåliga eller? jag har väntat 2 timmar på svar nu...

Edit det tog ca 4 timmar att få skrivsvar,när jag i min vrede satt och väntade så jag att dom hade support via chat och då fixade dom det på 1 minut:=) :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back