bästa wheelie motard

sandstream

Guest
Cervantes skrev:
2392484 Det är ju steg två.. altså när man vågat sig så långt att försöka slanga :) Dit har jag kommit nu.. fått några mindre slangnings försök men visst är man rädd att det ska göra ont :D
Samma här, jag duttar lite med kopplingen på ettan och kör kanske 5 meter med framhjulet 1-2 decimeter över marken.
Kommer aldrig att bli bra på det där :(
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
sandstream skrev:
2392849 Samma här, jag duttar lite med kopplingen på ettan och kör kanske 5 meter med framhjulet 1-2 decimeter över marken.
Kommer aldrig att bli bra på det där :(

Nää det är lite klurigt.. jag har börjat gasa upp den på tvåan men istället för att rycka bakåt lyckas man ju luta sig frammåt :D men men.. övning ger väl färdighet får vi hoppas :)
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Cervantes skrev:
2392962 Nää det är lite klurigt.. jag har börjat gasa upp den på tvåan men istället för att rycka bakåt lyckas man ju luta sig frammåt :D men men.. övning ger väl färdighet får vi hoppas :)
öva öva öva det är bara nöta som gäller tillslut kommer du längre och längre ,högre och högre.! ut och nöt på nu!:) :tummenupp
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Buskenstrom skrev:
2393361 öva öva öva det är bara nöta som gäller tillslut kommer du längre och längre ,högre och högre.! ut och nöt på nu!:) :tummenupp

Visst är det så!! hade sett fram emot en helg med nötande men har inte fått min hjälm än så min stackars hoj har fått stå..
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Tekniken är det viktigaste, om inte det enda. Körde ju 1.5km med min CR125 jag hade utan problem, sen gav underarmarna upp :( Det är bara ut och nöta :tummenupp

Tror nog det är hyffsat mycket svårare med en sporthoj, kanske för att jag aldrig kört en, men allt går med lite träning ;)
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
KTM LC4 alla tror jag e lättslangade..
Plockar upp min på 3an iaf första året med hoj o kör väll iaf någon km o sådär när det går bra får man megaflyt ibland o kör riktigt långt.

Trode alla motarder var lätt o plocka upp:va
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Mikey2000 skrev:
2395713 Japp :D det går även att köra på 2 hjul, jag har provat med det var jäkligt svärt :tungan
Tror det där är standardfel har det på min med....
ni som köpt nya hojar går det på garantin?:confused:
Iufs ganska roligt:yoparty
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
kåteämm skrev:
2393783 Tekniken är det viktigaste, om inte det enda. Körde ju 1.5km med min CR125 jag hade utan problem, sen gav underarmarna upp :( Det är bara ut och nöta :tummenupp

Tror nog det är hyffsat mycket svårare med en sporthoj, kanske för att jag aldrig kört en, men allt går med lite träning ;)


inga problem att slanga sporthoj! fick testa för första gången idag och jag drog 1 ut :tummenupp kunde ha växlat också bara det att crossstövlarna inte kommer under växel pinnen :mad: .... koppla upp den i 20 -- 30
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Husa 650 är den enklaste att slanga med som jag provat iallafall. Sporthoj, nja om Bandit1200 räknas som sporthoj så är det en sån och en xt600 jag har "lärt" mig på. Inga större svårigheter där heller, lite mer våga bara med banditen, går så ruskigt fort innan man hittat balanspunkten. Bra pulver i mellanregistret så den orkar oftast resa igen om man fegat i en växling, men efter ett par växlar blir det ju 200+ när man sätter ner hjulet igen, lite otäckt med stillastånde hjul till 200 på nån tiondel.
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Tycker Husan e grymt enkel!!! Men man ska tydligen inte åka längre än typ 500meter i sträck för att inte smörjningen ska bli för dålig på husan.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
BORG skrev:
2402092 Tycker Husan e grymt enkel!!! Men man ska tydligen inte åka längre än typ 500meter i sträck för att inte smörjningen ska bli för dålig på husan.

Eller så kör man med lite 2-taktsolja inblandat i soppan :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top