Bättrings lacka med airbrush?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Drömmde i natt att jag satt o lackade hela hojjen med airbrush, (kanske därför jag sov så länge) dock slog tanken mig att bättringslacka en hojj borde funka med detta instrument, Någon som testat :confused: borde ju var perfekt till små lackskador. Undra vad en airbrush säger om en 2K lack?
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Tja, en polare har brushat hela biken så varför inte.

Blev hyfsat snyggt eller?
 

Bifogat

  • po.jpg
    po.jpg
    20.6 KB · Visningar: 470
  • po1.jpg
    po1.jpg
    16.8 KB · Visningar: 403

PoH

motivlackerare
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
sökes
Vet ingen airbrush som inte klarar lackfärg , funkar alldeles utmärkt om du inte har nån konstig plastbehållare eller nåt sånt..
Det går rätt bra att bättrings-lacka med airbrush , problemet är ju att vid ett stenskott så blir det en liten grop så bäst blir det om du kan spackla upp den eller fylla ut så du får en jämn yta.
För i airbrushen måste du förtunna färgen väldigt mycket så fyller inte lika mycket som normal lackprocedur..

Chirre : gött att du la upp mitt senaste alster... :)
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
PoH skrev:
2118084 Vet ingen airbrush som inte klarar lackfärg , funkar alldeles utmärkt om du inte har nån konstig plastbehållare eller nåt sånt..
Det går rätt bra att bättrings-lacka med airbrush , problemet är ju att vid ett stenskott så blir det en liten grop så bäst blir det om du kan spackla upp den eller fylla ut så du får en jämn yta.
För i airbrushen måste du förtunna färgen väldigt mycket så fyller inte lika mycket som normal lackprocedur..

Chirre : gött att du la upp mitt senaste alster... :)

Att börja lacka utan att ha spacklat ut skador är ju inte det mest geniala :tråkad

Vilket leder oss till 100 000 kronors frågan , Vilka spackel är bäst att använda, jag kör med PP Elastic finns det bättre :confused: Går det att sprutspackla plast :confused:
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Lindén skrev:
2118116 Ja det skall väll gå kanske lite mjukgörare i i dock..

Utveckla resonemanget direktör linden, mjuggörare :confused: vad är det o var finns det
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Chii skrev:
2118153 Utveckla resonemanget direktör linden, mjuggörare :confused: vad är det o var finns det
Man skall alltid egentligen ha det vid klarlacks lackering på plast..
Det gör lacken lite mjukare helt enkelt!
Borde ju fungera att blanda sådan i spacklet med.
Jag har lagat mina kåpor med elastic spackel o sedan lackerat med vanlig lack utan mjukgörare o det har alltid fungerat!
 

Lucky

Adrenalin
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Borås
Hoj
CBR1000RR -06 / Husaberg 650 -04
man ska alltid använda så lite spackel som möjligt är det grova repor slipa väldigt hårt så det mesta försvinner är det sprickor så antingen svetsa plasten lr så använd riktigt plastreperations lim å så lite spacke lsom möjligt det blir bäst så
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Air brush

Chii skrev:
2117987 Drömmde i natt att jag satt o lackade hela hojjen med airbrush, (kanske därför jag sov så länge) dock slog tanken mig att bättringslacka en hojj borde funka med detta instrument, Någon som testat :confused: borde ju var perfekt till små lackskador. Undra vad en airbrush säger om en 2K lack?
Tja.
Jag hämtade min plastdelar i dag hos Lackeraren, jag bättrade med airbrush och sen klarlackade han och det blev inte helt bra kan jag säga, det blev en nyansskillnad som kom fram när det blev klarlackat.
Men det gick asabra att spraya på kulören annars.

Bas färg och Biltemaspruta!

Lycka till
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top