Båtmotor 2-2,5 hk?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Ähh, du förstår ju inget! Du borde vid det här laget känna till att jag alltid har rätt.
En elmotor är det rätta på en sån grej säger jag ju!
Och 2 timmar är på FULLGAS på ett halvdåligt STARTBATTERI, med ett riktigt bra marinbatteri kan du köra fullgas i säkerligen 4 timmar utan problem. Men man kör aldrig fullgas, om man inte har bråttom vill säga. På en 6-stegad motor är det lagom att trolla på 2:an, max 3:an på en vanlig plastbåt med enkelbotten, ca 3-4m.
Men visst, vill du krångla med service och joxa med olja och sitta och lyssna på det eviga knattrandet från en skitraka hängandes i aktern så varsågod.
Men bara så du vet så är det inte rätt :arsele

Ja jag vill byta olja i huset 1 gång/år och ja jag kan hälla i 1dl olja i varje femlitare och knattrandet är endel av avkopplingen.

En tvåtaktsmotor stör mig inte det minsta jag stänger däremot av den där satans jävla mobiltelfonen när jag åker ut på sjön :tummenupp

220Ah lastbilsbatterier is the shit!

Jag hade ett sånt i min LandRover, jag skaffade ett till farsans traktor, och ett kommer att hamna i båten med elmotor.

Jag hade ett sånt i min LandRover, jag skaffade ett till farsans traktor, och ett kommer att hamna i båten med elmotor.

Men vaffan det här är ingen femmeters båt det är en liten jolle.

Typ..
Jolle-enkel-1.jpg

Jobbigt bara att batterierna kostar 7-8k samt att 24v elmotor minst lika mycket :( Dessutom ska man ha truckbatterier har jag hört.

Jobbigt bara att batterierna kostar 7-8k samt att 24v elmotor minst lika mycket :( Dessutom ska man ha truckbatterier har jag hört.

Jag har hittils fått alla lastbilsbatterier jag har behövt, så för mig är det ingen kostnad, sen är ju lastbilsbatterier på 12 volt tills man kopplar ihop två i serie, så det är alltså 12V 220Ah

Dom är inte så grymt tunga heller, så placerar man dom under sittbänken i mitten på båten så påverkar dom inte allt för mycket.
Våran båt är inte större än så där heller, så kabeln når ändå, annars kan man få skarva med startkablar.

ett tips om du är inne på yamaha.

kolla selva... vi har en sån på våran båt och lyfter man på kåpan så står det yamaha på blocket, står tom yamaha i instrument och sånt.

skiljer en hel del i pris.

VI har haft en 2 hk yamahasnurra sedan 1992 eller ngt i den stilen, kanske servad två gånger?? knappast med. Den går i gång VARJE gång! helt sjukt! år hyffsat tyst gör den också :) yamaha har grym koll på marinmotorer. Deras första autolube motorer är ju nästan lite kult :)

2,3 Hk fyrtakts Honda blev det, prissänkt från 8k till 6,5k :tummenupp

12kg :tummenupp

BF2_3ST2.jpg

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back