SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vänder mig till sh's stora urval vardagshjältar för att se om någon haft liknande problem tidigare, och löst dem.
Hängde på snurran i bakfyllan igår och tänkte göra klart för sjösättning idag.
Allting ikopplat dock märker jag att trim/tilten inte fungerar. Relät klickar men pumpen går som inte igång.
Har dubbel kollat alla kablar osv, allt verkar stämma. Dock inget surr från hydraulpumpen. Kollade oljan med, fullt.
Aldrig haft några bekymmer med denna snurran förut, pålitligaste maskin jag ägt. Tills nu när min trogna yama begått myteri det förrädiska aset!
Har bara stått i ett varmt garage sen i höstas och då funkade det bra, så vettefan vad som hänt sen dess.
Någon som råkat ut för detta tidigare och vet vad det brukar kunna vara?
Blir väl att plocka isär och felsöka när humöret lagt sig, men alltid bra med lite kött på benen om någon vet vad man skall leta efter.
Edit: Gäller en sån här gammal klassisk från runt '90:
Hängde på snurran i bakfyllan igår och tänkte göra klart för sjösättning idag.
Allting ikopplat dock märker jag att trim/tilten inte fungerar. Relät klickar men pumpen går som inte igång.
Har dubbel kollat alla kablar osv, allt verkar stämma. Dock inget surr från hydraulpumpen. Kollade oljan med, fullt.
Aldrig haft några bekymmer med denna snurran förut, pålitligaste maskin jag ägt. Tills nu när min trogna yama begått myteri det förrädiska aset!
Har bara stått i ett varmt garage sen i höstas och då funkade det bra, så vettefan vad som hänt sen dess.
Någon som råkat ut för detta tidigare och vet vad det brukar kunna vara?
Blir väl att plocka isär och felsöka när humöret lagt sig, men alltid bra med lite kött på benen om någon vet vad man skall leta efter.
Edit: Gäller en sån här gammal klassisk från runt '90:
Last edited: