Hur snålt är sjukt snålt?
Det som avskräcker mig är att sist jag var ute och lekte med jänke8 så eldades där upp soppa för en normal månadslön....
Det handlar om prioritering. Antingen kan man köra påverbåt i solnedgånger, över dyningar ner mot Gotland och ligga där några dagar för att sedan klappra hem igen eller för samma pengar knö in sig i ett trångt plan och flyga till Gran Canaria där man får kliva över uppsvällda pensionärer som ligger nakna och flåsar på stranden som har vass sand och sedan sitta på sin trista balkong och skaka med en fadd gt för att sedan åka transfer, köa i passkontroller och avslutningsvis knö in sig i samma plan för hemresa och plocka upp sin taxfree-påse.
2L-distansen är bra för 3,1 ton och 40-60 knop. Allt är ju relativt men en alustyris på 600 kg som drar 0,9 i 30 är i sammanhanget ruttet.
Man måste ju tänka på att man köper livskvalité när man tankar och hur kul är det då att sitta och skramla bland popnitar och gjutskägg?
Eldar jag upp 2.000 spänn har jag klapprat runt bra mycket och är helt slut i kroppen och samtidigt tillfredsställd i själen. Sedan har jag ju glädje av båten även när den inte går för fulla spjäll. Att ligga med en kortburk på jäsdynan över spisarna går ju inte heller av för hackor och sen kan man sova bra i den.