Böja aluminium?

sandstream

Guest
Fick den här bilden efter mailande med PazzoRacing och förutom det spel som finns original ger detta handtag 25 mm extra justeringsmån av vinkeln mot handtaget. Totalt för både broms- och kopplingshandtag inklusive frakt från Nordamerika ca 1250:-

Bifogat

• pazzoracing_clutch.jpg
    pazzoracing_clutch.jpg
    63.6 KB · Visningar: 146

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
sandstream skrev:
Fick den här bilden efter mailande med PazzoRacing och förutom det spel som finns original ger detta handtag 25 mm extra justeringsmån av vinkeln mot handtaget. Totalt för både broms- och kopplingshandtag inklusive frakt från Nordamerika ca 1250:-

Huga va dyrt :tomten

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
gsx 1400
sandstream skrev:

annars så sitter det någe liknande orginal till ducati kanske de e billigare :confused:

alternativt köpa ett bromshantag o montera upponer :3freak :D

sandstream

Guest
benfre skrev:
Med tanke på att ISR skulle ha ungefär samma pris för bara kopplingshandtaget så kan man ju se det som att man får det andra gratis :)

För övrigt var killen, Markus, som driver PazzoRacing trevlig och han har dessutom e-post vilket en del andra inte har....

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Som någon skrev tidigare så värm handtaget rejält så kan du böja det utan problem. Kasta det sedan i en hink med vatten för snabb nedkylning så kommer du få ett handtag som håller.

Skulle kunna gå in på gitterstrukturer och dylikt före och efter värmning... Men det blir för komplicerat och just nu har jag ingen ork. För säkerhets skull kan du ju köpa ett extra handtag.... kostar ca 100kr...

Lycka till.

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Böj INTE bromshandtaget, det kan resultera i en RIP-tråd. Däremot kan du chansa med kopplingshandtaget.

En annan sak jag förespråkar är att nita kedjan....lås är inget för mig.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
sandstream skrev:
De har ingen e-postadress så de går bort direkt :död

Tackar!
Om du inte vill ha det bästa av det skälet så skyll dej själv. Acke är en legend, gamla legender är svåra att lära ny teknologi....

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Nr:18 skrev:
Om du inte vill ha det bästa av det skälet så skyll dej själv. Acke är en legend, gamla legender är svåra att lära ny teknologi....

Liteee OT: Flummer vad har du för godis på din 750, lakrits, geléhallon, segagubbar, jungelvrål.......berätta, jag vill också ha godis på min hoj :tungan

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
sandstream skrev:

Såg nice ut..

lite OT bara.. har aldrig förstått varför man har en hemsida med hopers av döda länkar/knappar på? :död Man publicerar det som funkar sen bygger man ut eftersom.. eller?

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
sandstream skrev:
Det vore ju den enklaste lösningen men frågan är bara om det finns någon bra butik som har sånna till en R750 -02?

Hej, se på mina handtag jag har från DPM dom sitter närmare + att dom kommer hela vägen in när man ex drar in kopplingen (dom ligger alltså plant emot handtaget o inte som orginal där ytterändan tar i först)

.../Yoshi

Bifogat

• DSC00170.JPG
    DSC00170.JPG
    140.2 KB · Visningar: 62

sandstream

Guest
Yoshi_gixxeRR skrev:
Hej, se på mina handtag jag har från DPM dom sitter närmare + att dom kommer hela vägen in när man ex drar in kopplingen (dom ligger alltså plant emot handtaget o inte som orginal där ytterändan tar i först).../Yoshi
Vi får väl träffas när jag har fått mina så kan vi jämföra :tungan

sandstream

Guest
Jag behöver inte det bästa och han kunde inte leverera något handtag förrän tidigast i slutet av augusti. Dessutom var ISR betydligt dyrare så då får det räcka med det jag har köpt.

Jag stuntar i om han är 100 år eller kunnigast i branschen, har man lyckats skaffa sig en sajt med produkter tycker jag att man ska ha en e-postadress också.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
sandstream skrev:
Vi får väl träffas när jag har fått mina så kan vi jämföra :tungan

He he he... Japp, det ska vi göra!!!

(ska bara plocka ihop lite delar till hojen så jag kan ÅKA till dig!!!! :hihi :hihi )

.../Yoshi

Före o Efter

Bifogat

• DSC00170.JPG
    DSC00170.JPG
    140.2 KB · Visningar: 49
  • Bild 020.jpg
    Bild 020.jpg
    131.9 KB · Visningar: 52
Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
... gamla legender är svåra att lära ny teknologi....
sandstream skrev:
...har man lyckats skaffa sig en sajt med produkter tycker jag att man ska ha en e-postadress också.

Rätta mig om jag har fel men han drog väl NER på hemsidan för att det blev för mycket jobb?
Har för mig att någon skrev det i en gammal tråd, troligen före eller runt omkring SH-kraschen.

/ :)

sandstream

Guest
Ghost skrev:
Rätta mig om jag har fel men han drog väl NER på hemsidan för att det blev för mycket jobb?
Har för mig att någon skrev det i en gammal tråd, troligen före eller runt omkring SH-kraschen./ :)
Det kan säkert stämma men jag förstår fortfarande inte hur man kan ha en sajt men ingen e-post. Jag är kanske lite yrkesskadad :D

@Yoshi: Vad hände med din hoj?

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
sandstream skrev:
Det kan säkert stämma men jag förstår fortfarande inte hur man kan ha en sajt men ingen e-post. Jag är kanske lite yrkesskadad :D

@Yoshi: Vad hände med din hoj?

Öhh, jag trodde alla visste nu :va
Jag har besökt ett dike med min käresta o hon ville absolut ligga överst (hon e såååå bossig ibland :rolleyes: ) Men tyvärr fick jag inte ligga där så länge o gossa med henne då ambulanspersonalen tyckte att jag skulle åka med dom :confused:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=50412
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51208

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
sandstream skrev:
Aha, det var du det! Nu minns jag!

Jepp, jag gör allt för o bli en kändis :rolleyes:

(skämt åtsido, troligen kommer hon att återuppstå efter jag har dealat klart med FB :tummenupp SÅ då kan vi jämnföra våra handtag :D :D :D )

.../Yoshi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...