Böld på innerslangen när jag pumpar den med luft

Zarkoth

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Hej,

När jag pumpar luft i min innerslang så uppstår det en riktigt stor böld som är jätteläskig.

Bölden börjar ungefär vid ventilen och sträcker sig ca 15 cm.

Varför har den kommit dit och hur fixar jag det?

Kläm bölden och se hur den beter sig. Helst med en tång. Och högt tryck i slangen är ett måste. Så mycket det går. Återkom senare med resultat.

Kläm bölden och se hur den beter sig. Helst med en tång. Och högt tryck i slangen är ett måste. Så mycket det går. Återkom senare med resultat.

Jag tog den största polygripen vi hade och tog ett redigt tag runt bölden, sen pumpade jag luft i däcket tills jag trodde det skulle spricka och nu har bölden sträckt sig ungefär 20 cm!! Hur okunniga är ni här egentligen?!

nu har inte jag läst alla inlägg men har du provat att borra på bölden? den borde försvinna då!

Jag antar att du menar att vibrationerna från borren kommer att förminska bölden. I vilket fall som helst så provade jag (när jag hade luft i däcket), och tydligen borrade jag för länge på samma ställe för det sa pang!

Jag hatar er allihopa, ni har ju för fan förstört mina trumhinnor och mitt jävla däck!

DRA ÅT HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jo men jag syfta på en liten ju. :) nu får du svetsa ihop din slang så den blir hel igen glöm inte revaxör i öronen för att slippa allt oljud

Jag var nyss och snodde en innerslang från en cross som jag hittade på Parisehjulet, den har också en böld precis vid ventilen. Varför är den där jävla bölden där och hur får jag bort den?

Gummit ger med sig ibland . Bara köpa nya slangar, aldrig lönt och pilla med slangar som börjar ge med sig

Håll inte så hårt om slangen detta kan leda till att tillförseln av "luft" minskar vilket kan orsaka en böld. Och det är inte så farligt, en vanlig svensk "slang" är ca 15cm i pumpat tillstånd. Och du ska absolut inte borra i slangen! utan med slangen. Go`natt

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick