Det sägs ju att man ska byta en hjälm som tappas i marken, men jag tappade den inte....typ
Trött som fan i morse och klantade till det genom att inte fälla ner stödet när jag klev av motorcykeln. När jag väl upptäcker det är hojen så lutad att jag inte kan hålla upp den med en hand, ta nästa hand (som jag håller hjälmen med) och försöker fånga upp hojen. Står på nåt konstigt jävla sätt och orkar inte hålla emot.
Dvs hojen lägger sig över hjälmen. Hjälmen ligger med bakkant i marken och hojen över "hakan" med min tumme i mellan... Efter säkert minst 40 svordomar på 2-5sekunder var hojen uppe igen.
Bör jag byta hjälmen? Blivit två "jack" på baksidan i lacken. Dvs genom lacken ner till skalet, men det lilla man ser av skalet så ser det helt ut. Men den har ju ändå haft stor del av hojens vikt över sig (höll emot så gott jag kunde med benet...), så finns det risk att det kan bli sprickor i skalet av den belastningen? Frigoliten bör ju inte ha skadats som den kan göra när man tappar den, eller?
Trött som fan i morse och klantade till det genom att inte fälla ner stödet när jag klev av motorcykeln. När jag väl upptäcker det är hojen så lutad att jag inte kan hålla upp den med en hand, ta nästa hand (som jag håller hjälmen med) och försöker fånga upp hojen. Står på nåt konstigt jävla sätt och orkar inte hålla emot.
Dvs hojen lägger sig över hjälmen. Hjälmen ligger med bakkant i marken och hojen över "hakan" med min tumme i mellan... Efter säkert minst 40 svordomar på 2-5sekunder var hojen uppe igen.
Bör jag byta hjälmen? Blivit två "jack" på baksidan i lacken. Dvs genom lacken ner till skalet, men det lilla man ser av skalet så ser det helt ut. Men den har ju ändå haft stor del av hojens vikt över sig (höll emot så gott jag kunde med benet...), så finns det risk att det kan bli sprickor i skalet av den belastningen? Frigoliten bör ju inte ha skadats som den kan göra när man tappar den, eller?