Bör jag?

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Har klarat teorin idag!
ringde för skojs skull för att kolla med vv när "senast" uppkörningstid va, och dem hade en den 3:e dvs om en vecka. Jag boka den för jag tänkte att jag kan ju alltid avboka. Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag har kört i ca 1½månad typ 2-3ggr veckan i några timmar ibland mer.(R6 -04) har dock inte tagit en enda övningslektion med skola. Har kör cross och moppe innan (om det nu spelar någon roll hahaha) har haft B körkort i 3½år, och kör varje dag. Vad tror ni har jag någon chans? vad bör jag öva på? eller ska jag helt enkelt lägga ner, tanken är ju den att det vore nice att ha kortet klart till nästa säsong.

Ge gärna kommentarer vad ni tror är möjligt och omöjligt.
Helst inga sarkastiska.

Tack
//Patrik

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX9R -98
Träna på konbane övningarna, så ska du se att resten löser sig!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Det är ju olika vad man har svårast för, sj var det konbanan så träna på det du tycker är svårast. Sen är det bara att ta det lugnt och tänka två ggr.

Lycka till:tummenupp

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
hehe är så osäker :D
pengarna är inga problem det kan jag ta...
får fundera lite på det och ringa till trafikskolor och se om jag kan få en lektion :D
någon som kört upp i uppsala btw?

Travel

Medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
XL1000
Träna Konbanor + bromsövningar
det ingår i samband med uppkörningen.
Kör du upp på den hoj du kört lite ? eller blir det körskolans hoj,,lättare med en hoj man övat lite med,,
Bra att träna garagesvängar också

/Danne

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
kan inte köra upp på min hojj iom det är en 600:a ska ju ta för tung...
kan någon berätta lite mer om provet hur det går till etc.. och vad och hur jag ska öva

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Patrik.L skrev:
2487331 kan inte köra upp på min hojj iom det är en 600:a ska ju ta för tung...
kan någon berätta lite mer om provet hur det går till etc.. och vad och hur jag ska öva

Du ska öva på krypkörningen, och säkerhetskontrollen, de finns beskrivna på vv's hemsida. Trafiken fixar du om du kör bil, inga problem.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Chansa!! Försök att ta en lektion den här veckan och kör upp! Det lär ju vara fulla köer i vår!

Och träna låghastighetsbanan!!! Där missar ju dom flesta!

sundaman81

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
zx9r-98
VV´s hemsida har bilder o mått på konbanorna....ställ i ordning och öva på det!! Tänk på att vara extra noga med uppsikt överallt och placering vid körning i trafiken. Lycka till!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
se till att träna på banan, tyckte det var jobbigast. man blir lätt nervös när man inte är helt säker på vad man ska göra och hur man ska göra.
du får börja med krypkörning. när det är gjort får du göra bromstestet, 70/90kph och bromsa till fullstop. sen får du köra serpentinbanan. sicksacka mellan koner i 50kph. och juste ja, i början får du göra en säkerhetskontroll. OM du nu har klarat allt som man måste göra på banan så får du börja köra ute i trafiken. annars är det bara att tacka o bye bye. behöver du mera detaljerad info så är det bara att söka på forumet. finns hur mycket som helst om detta.

lycka till :tummenupp

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
själv klarar jag knappt trafiken pga att jag kört bil för länge.. man vet ju inte va 30 skyltar e för nåt längre :D

men får inte köra mer på trafikskola för han tycker de e noll jävla mening me de..kört 3 ggr..

Så bara du skärper dig o tar en lektion med manöverbanorna så har du ett kort billigt o snabbt :D

Travel

Medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
XL1000
Konbanan kan du träna med ex vattenfyllda petflaskor ( så dom inte välter ) men det går bra med annat också.
Tänk på att konerna på konbanan är lite bredare nedtill.

Jag har varit handledare åt några stycken nyligen och då tränade vi konbanan på en avskild plats,,kolla som någon tidigare skrev avstånden mm mellan konerna vid en uppkörning.

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Patrik.L skrev:
2487297
Helst inga sarkastiska.
//Patrik

error error error... klarar inte skriva något utan sarkasm eller ironi, SH profil död..

skoja
fan lätt kör på uppkörningen om du inte har as ont och dåligt om pengar... men det är klart känns det inte rätt eller bra så är det väl dumt o kasta bort men andra sidan, man ska vara nervös och så... Go for it tycker jag

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Var glad att du har fått en tid iaf. Själv har man desperat försökt att fått någon i två olika städer.

Men men, "ja ä inte bitter" :näsblod

Lycka till :tummenupp

mickelin

Guest
.

Konbana och framförhållning med blicken långt fram i trafiken. Tänk även på placeringen på vägbanan när du kör. Det var de punkter min körkortsförättare påstod sig kontrollera. Kör hårt och lycka till!!!!!!!!!!

Last edited:

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Hoj
R606
Patrik.L skrev:
2487297 Har klarat teorin idag!
ringde för skojs skull för att kolla med vv när "senast" uppkörningstid va, och dem hade en den 3:e dvs om en vecka. Jag boka den för jag tänkte att jag kan ju alltid avboka. Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag har kört i ca 1½månad typ 2-3ggr veckan i några timmar ibland mer.(R6 -04) har dock inte tagit en enda övningslektion med skola. Har kör cross och moppe innan (om det nu spelar någon roll hahaha) har haft B körkort i 3½år, och kör varje dag. Vad tror ni har jag någon chans? vad bör jag öva på? eller ska jag helt enkelt lägga ner, tanken är ju den att det vore nice att ha kortet klart till nästa säsong.

Helst inga sarkastiska.

Tack
//Patrik

NEJ NEJ NEJ! Alldrig i livet, tänk om du misslyckas...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0