Purple Haze
f d bootlegger
- Gick med
- 2 Oct 2003
- Hoj
- 2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Jag både fotar och videofilmar mycket och publicerar med jämna mellanrum bilder på olika sajter på nätet. Vanligtvis inte fordon som bara kommer rullandes på gatan eller står parkade på gatan eller på en parkering utan så gott som enbart fordon (MC och bilar) som ställs ut på MC- och bilutställningar, cruising, hoj- och bilträffar mm.
En fundering jag har haft under många år är - bör jag maska regskylten innan jag lägger ut bilden?
Om du själv deltar på ex en hojträff... skulle du vilja hitta just din hoj publicerad på nätet?
Nu snackar jag i första hand enbart om själva fordonet dvs att inte ägaren av det aktuella fordonet är med på bild. Men när det gäller typ cruising går det ju inte att komma ifrån att även ägaren/föraren är med på bild.
Vad har just du för uppfattning?
För övrigt när det gäller att fota på offentlig plats samt att publicera bilder finns mer gällande regler på...
Vad får man fotografera av Mikael Pertmann
En fundering jag har haft under många år är - bör jag maska regskylten innan jag lägger ut bilden?
Om du själv deltar på ex en hojträff... skulle du vilja hitta just din hoj publicerad på nätet?
Nu snackar jag i första hand enbart om själva fordonet dvs att inte ägaren av det aktuella fordonet är med på bild. Men när det gäller typ cruising går det ju inte att komma ifrån att även ägaren/föraren är med på bild.
Vad har just du för uppfattning?
För övrigt när det gäller att fota på offentlig plats samt att publicera bilder finns mer gällande regler på...
Vad får man fotografera av Mikael Pertmann