Bör sporthojar förbjudas?

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
www.mcnytt.se frågar sina besökare om sporthojar bör förbjudas.

Ni kan väl gå in på den sajten och rösta så att de får korrekt och rättvis statistik.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
eftersom mc-nytts läsare är mest customnissar så skulle jag inte bli förvånad om majoriteten där vill förbjuda sporthojar.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
KalleNorton skrev:
eftersom mc-nytts läsare är mest customnissar så skulle jag inte bli förvånad om majoriteten där vill förbjuda sporthojar.
efter att ha läst frågan och sett reultatet insåg jag att jag hade fel...... :huvet
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Bör sporthojar förbjudas? - :smasha lite "sunt förnuft" i skallen på de som sitter å bestämmer sådant! Får verkligen hoppas att det inte blir av, sporthojarna självdör väl iofs snart ändå, med de ständigt höjda premierna som uppstår år efter år :(
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Haha nej!? det kommer dom aldrig lyckas med heller, komemr alltid finnas vackra sporthojar på vägarna! :whip
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tycker absolut inte att sporthojar ska förbjudas. Men jag skulle gärna vilja se
sorts av bankörning inbakad i ev nyköp av hoj i butik. Jo jag vet att vissa butiker erbjuder sådana körningar oavsett hoj. Men jag tycker det borde vara ett krav då man köper en extrem sporthoj oavsett butik i landet. Visst jag har bara haft hojkort i snart 9 år men jag kan ju knappast kalla mig erfaren även om jag har haft olika hojar ständigt under denna tid. Ang detta krav vill jag inte rikta mot dem som har haft sitt kort ett tag snarare mot dem som kanske bara har haft det t,ex 1 år. Nu kanske det är lite svårt för en del att kunna uppsöka en bana där de bor med inte allt för många mil ifrån. Om inte! Kan man ju alltid ta kontakt med SMC om de har nån ev avrostning i närheten. Detta är bara ett exempel men att förbjuda sporthojar helt löser tyvärr inte mkt. Snart blir det väl tal om att förbjuda customhojar också där det inte är nån direkt noll-tolerans ännu.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
P@trik skrev:
19% hittills tycker att sporthojar ska förbjudas... :kocko

Undrar lite hur dom tänker..
Jag är iaf inte förvånad, dödsraketer i plast tänker dom.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
P@trik skrev:
19% hittills tycker att sporthojar ska förbjudas... :kocko

Undrar lite hur dom tänker..

"Det är farligt, man kan dö" eller något.

Förbudsivrare kommer alltid att finnas och alltid att ha något att säga till om. Vi har redan en massa idiotiska lagar som förbudsmaffian kan vältra sig i.
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Har precis röstat på det rätta alternativet. Att inte förbjuda!

Förbjud idioter som vill förbjuda allt roligt. :mad:
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag tycker man skall förbjuda! Farligt och dyrt är det! Bara dårar som kör

( :rolleyes: )
 

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
Trango_B skrev:
Förbjud dom som kör som idioter istället :tummenupp

Lek och bus i all ära men gör det på rätt plats vid rätt tid. Inte alla som fatta att man leker inte bara med sitt liv på en allmän väg vid 16.00 tiden. Som sagt jag är inte emot sporthojar men vissa har inte mycket rätt i huvudet.
Typiskt svea rike. FÖRBUD FÖRBUD FÖRBUD mot allt som är KUL
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
JAAAAAA, förbjud sporthojar!!! Det e bra, det e ändå bara ligister som kör dessa utan respekt för sina medtraffikanter. När jag tänker närmare på saken tycker jag att man borde förbjuda alla motordrivna fordon på två hjul. Det finns äntå ingen vettig transportfunktion med dessa och roa sig ska man fan inta få göra. Då riskerar man att göra andra avundsjuka.

Man skulle i och för sig kunna ha kvar cycklarna... kanske... men då ska vi ha en hjälmlag! Hjälmlagen låte bra tycker jag. Men varför stoppa vid en sådan lag. Vi borde lagstifta så att folk måste ha hjälm när de går också ,tänk om någon faller. Jag har sett folk som jobbar på stegar utan säkerhetslina. Det borde förbjudas.

Vissa människor cyklar i halt väglag utan vinterdäck på sina cyklar det borde förbjudas. För att inte tala om sprit och tobaks konsumtion, livsfarligt, det måste vi lagstifta emot.

Det finns gamla människor som har sex med varandra. Fler av dem får hjärtattack. Vi borde skydda dem genom att lagstifta mot sex för alla över 40.

Varför har vi inte hjälm när vi kör bil ? Det skulle väl varar ett bra komplement till bilbälte och krock-kudde. Att lagstifta för detta skulle vara bra. Jag effterlyser också en lag för flytvästar till sjöss. Den som inte har det tar vi sjökortert av.

Folk vet inte sitt eget bästa så vi behöver: MER LAGAR, MER LAGAR. FÖRBJUD FÖRBJUD, REGLERA, BESKATTA, FÖRBJUD.

Vi har flest lagar i världen men vi kan bättre. Mitt förslag är att tillsätta en särskilld förbuds minister som kan komma på nya regler på heltid.

Hehe... kan vi inte göra en lååååååång förbudslista av detta flum genom att alla fyller på med ytterligare EN mening var :banana
 

Diversion

Guest
Vi ska nog inte vara alltför snabba att skylla på Customnissarna. Det är inte säkert att alla dom som röstat ja överhuvudtaget äger eller har kört MC själva. Detta är internet trots allt. Hur tror ni siffrorna skulle ha sett ut på Aftonbladet eller Expressen?
 

Stuntrider92

Bäst me små hojar
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
Har ingen just nu *snyft*
Hmm du kan ha rätt men skulle man förbjuda sport hojar så skulle de bli massa uppror typ....... :hihi
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top