Bör sporthojar förbjudas?

THE ONE R1

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Kågeröd
Hoj
YAMAHA YZF R1
FÖRBJUD DOM SOM VILL FÖRBJUDA :mad: :mad: :arsele

KAN INTE LÅTA BLI ATT NYNNA PÅ KENNETH AND THE KNUTTERS GAMMLA DÄNGA...IFS LITE OMGJORD....VI SKA HA VÅRA RAKETER KVAR...DET FINNS EN GRÄNS FÖR VAD NI TAR :yoparty :yoparty
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Förbjud allt man kan ha skoj med, allt man kan göra illa sig på och lås in hela landet i en vadderad cell....:huvet
Jag vill förbjuda fransar på hojar, det är fult å man kan trassla in sig!
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Word up Santo!!!

Förbjud stereoanläggningar som spelar högre musik än 100 decibel, för det är farligt för hörseln!

Förbjud hårdrock! det gör folk agressiva, eventuellt så kan man straffbeskatta alla hårdrocksskivor!

Förbjud mobiltelefoner, dem avger farlig strålning.

OSV OSV

FÖRBJUD ALLT SOM ÄR ROLIGT, MAN KAN FÅ HJÄRTATTACK AV ATT SKRATTA FÖR MYCKET!

:mad: :huvet :mad: :huvet
 

THE ONE R1

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Kågeröd
Hoj
YAMAHA YZF R1
MAN SKULLE KANSKE PASSA PÅ ATT FÖRBJUDA NIKE SKOR MED,ENLIGT REKLAMEN PÅ TV SÅ SKA DOM VARA JÄVLIGT SNABBA..... :mad: :huvet :kocko
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tittar man hyfsat nykterkt och rationellt på hur trafikmiljön ser ut behöver man inte var särskilt begåvad för att se att en modern sportmotorcykel inte har en naturlig plats i trafiken. Den är helt enkelt inte byggd för den trafikmijlö vi har idag, iofs inte enda fordonen som är det, så det är inte så svårt att förstå att folk tycker det om man ser enbart till trafikmiljön.
Att frågan är mycket mer disparat och komplicerad än så är en annan femma.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja självklart BORDE de förbjudas. Totalt livsfarliga, i fel händer? Dessutom förorenar de luften en del.
Sporthojar fyller väl inte heller någon direkt funktion, möjligen som transportmedel till/från jobb eller andra aktiviteter.

Ett värdelöst, farligt och för många irriterande fordon.

Det är väl så en del tänker, jag tänker inte så.
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
förbjud sportbilar också dem e farliga när dem ändå håller på kan dem förbjuda gammla mäniskor :3freak
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Tittar man hyfsat nykterkt och rationellt på hur trafikmiljön ser ut behöver man inte var särskilt begåvad för att se att en modern sportmotorcykel inte har en naturlig plats i trafiken. Den är helt enkelt inte byggd för den trafikmijlö vi har idag, iofs inte enda fordonen som är det, så det är inte så svårt att förstå att folk tycker det om man ser enbart till trafikmiljön.
Att frågan är mycket mer disparat och komplicerad än så är en annan femma.

Visst vore det enkelt att på rationella grunder förbjuda motorcyklar med mer än 50 hk att framföras på allmän väg. De går att jämföra med vattenskotrar som har förbjudits för att de nästa uteslutande används till okynneskörning och saknar praktiska användningsområden. Jag förstår det och sedan jag började tävla kan jag till och med se det rimliga i det. Vad har motorcyklar med tävlingsprestanda på allmänna vägar att göra? Samtidigt skulle man förstås inte tillåta någon som inte har kört upp för MC-behörighet att framföra MC på allmän väg. Bort med gubbarna och gummorna som har fått MC-behörighet på köpet alltså.
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
På ett sätt kan man förstå de som tycker att man skall förbjuda asen, men för min egen del får dom röva mig på livet innan jag slutar köra hoj.
Det finns så jävla mycket regler att vissa av oss som inte har hängt med i evulutionen sedan stenoldern känner oss kuvade.
Förr om man behövde uttrycka sig utöver det vanliga så kunde man alltid slå någon på käften och sen var det bra med det.
Nu förespråkar jag absolut inte sådant beteende, men det är ändå något världsligt med att inte göra som man ska, att ta sig den där lilla stunden då man gör som man vill!!
Att köra fort på hoj är inte bara extremt kul utan fungerar även som utlopp för dessa känslor som jag tror att många (speciellt män) går och bär på, och om man jämför hojåka med att vara ute och supa, slåss och bete sig (som många andra gör) så tycker jag att det är ett vettigt alternativ.

Skulle dom förbjuda hojjar så åker jag till BIKE och köper 10 st ZX10R och en massa reservdelar så att jag kann köra livet ut!
 

Coola Ola

Guest
Helt rätt att förbjuda sporthojar. Alla borde köra motard istället. De är ju kända för sin sansade körstil med båda hjulen i backen hela tiden och framför låga ljudnivå.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
MC-nytt vilket skämt den blivit. "Tidningen for dem som kör riktiga hojar" ??? Läste den på 80 talet när man hade hoj. När man sedan skaffade hoj igen på 2000talet hade de regenerat till detta. Har inte köpt ett nummer sedan 01 då enbart för att de testade just min hoj.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top