Börja köra bana, har lite frågor

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Visst är det ok priser! Dock är ju inte träningsavgiften det som kostar pengar, det är transport till- på och från banor, däck, banhoj med reservdelar. Men det är du nog medveten om.

I Linköping brukar det vara träning en kväll nästan varje vecka under säsong. Sedan finns det klubbar som knappt har några träningar så det varierar.

yo wuzup? Ær ni två igång som vanligt eller? jag har inte rullat 1m æn....:mad:

sorry, jag kapa tråden en snabbis!
 

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
du måste ju inte börja med att ta licens, du kan ju åka på bandagar till å börja med. sen när du är varm i kläderna kan du ta licens.

jo det är sant men jag är helt inne på att bara köra bana tycker det är för farligt att köra på vanliga vägar iaf. om det ska vara roligt.

Många racehojar säljs på hösten då säsongen tagit slut. Då är utbudet rätt bra, priset också ok.

Efter vintern fungerar också, nytt år = hojen ett år äldre på pappret om du fattar vad jag menar. Kan dock vara lite svårare att få tag i hoj då (beror på vad man är ute efter).

Beror ju helt på vad du är ute efter. Fabrikstrimmad 1-2 år gammal hoj i toppskick eller en lite äldre skrapad hoj.

Vad man ska kolla på....
Enligt mig så är det estetiska skit samma. Man klotar ändå så småningom och det går alltid att plasta o lacka rätt billigt. Motorn är det viktiga (det dyra). Kan ju vara bra om man får med orginalkåpor och om hojen är regbar - lättare att sälja en gathoj än banhoj.

Jag skulle rekomendera att köpa en hoj som inte är allt för hårt trimmad (t.ex. gamla Veidic-hojar). Köp en 750 eller 1000cc.

Kolla på roadracingsidorna

okej men då är det ungefär som en vanlig hoj då :)
hade väl tänkt en lite äldre hoj fr. 00 till 03 kanske runt en 35 tsn ungefär kommer ju säkerligen endå kracha hehe :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top