Börja köra R R?

mrck

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Kawasaki zx9r-99 /Yamaha yzf 450-09
Nu e d så att jag kör ju cross regelbundet och min vanliga hojj på gatan.Men jag hade tänkt börja träna lite Road Racing.Hur ligger det till med det där? Är det bara att köpa hojj o dra till en bana o träna? som i motoX eller hur ska man göra? Hört att man måste gått nån kurs för att ens få träna.Stämmer det? Vart nära gbg kan man träna R R?

Tacksam för svar.:yoparty

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du kan ju åka på vanliga bandagar och köra i gatgrupperna med din vanliga gathoj. Men för att få åka på licensträningar så måste man ha tagit licens, i dom flesta fall även tagit ut licensen. Dessutom måste du ha en tävlingsgodkänd hoj (dvs ingen glykol, allt najat, båt under motorn osv).
Ett tips är ju att åka på några bandagar en sommar innan du tar licensen och köper en racehoj, så slipper du köpa grisen i säcken, alla gillar ju inte bankörning. Även om jag för mitt liv inte kan förstå varför?! :va

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
träna i gbg området kan du göra på falkenberg (ca 50minuter söder om stan).

en snabb fråga med, jag har haft 2 års paus från RR cirkusen, måste jag gå om licenskursen eller kan jag bara lämna in blanketterna och lösa ut min licens precis som innan?

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
jag har haft 2 års paus från RR cirkusen, måste jag gå om licenskursen eller kan jag bara lämna in blanketterna och lösa ut min licens precis som innan?

Är det mindre än 5år sedan du senast löste ut licens, då behöver du inte gå om licenskursen för att få ta ut licensen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC