Aryey
Masjävel and proud of it!
Säkert men han har väl 4 andra banor på närmare avstånd vilket jag som förälder skulle påpeka.Införstådda föräldrar med bil?
Kan det vara något som behövs som junior och RR?
Säkert men han har väl 4 andra banor på närmare avstånd vilket jag som förälder skulle påpeka.Införstådda föräldrar med bil?
Kan det vara något som behövs som junior och RR?
Säkert men han har väl 4 andra banor på närmare avstånd vilket jag som förälder skulle påpeka.
Sannolikt, men ingen ren juniorträning med allt vad det innebär. Ingen körning alls med 600 och någon större hjälp, kinnekulle är inte ens klassad för hojträning. Att 1 gång i månaden dra 30mil för att träna med handledare måste väl ses som ett minimum av engagemang om man vill hålla på med RR.
Om man skaffar en 600cc banhoj kan man då gå kurser med den eller måste jag ha licensen för att få köra den?
Jag skulle säga att mest tid att hämta för dig just nu finns i att utnyttja banan bättre och bli bättre på att bedöma lämplig ingångshastighet.
Jag skulle kunna ge några enkla tips för att putsa sekunder men jag tror du tjänar betydligt mer på att försöka skaffa dig bättre förståelse för hela processen att köra snabbt.
http://www.bokus.com/bok/9780965045025/twist-of-the-wrist-vol-2/
Oavsett om man tycker just den boken är bäst eller inte så är det ett bra ställe att starta sitt lärande. Och det absolut billigaste och snabbaste sättet att kapa mycket tid på ett säkert sätt som nybörjare.
Börja plugga!
Och skippa musiken nästa gång så vi kan höra gaskontrollen. Du fattar varför när du läst boken.
Detta klipp klipp finns ju också att kolla på. Vet dock inte om det är samma som boken men det är kanske något iallafall.
https://www.youtube.com/watch?v=t0vUr5oUdNM
Kul och se att du kör 125a på bana! Ballt! Men jag tror att det skulle bli bättre videos om du hänger kameran på hjälmen istället för tanken och sen kanske kommenterar över klippet istället för att skriva text. Du behöver ju inte snacka medans du kör men du skulle kunna göra det när di sitter hemma istället. Ska bli kul och se fler videos!
...
Kul och se att du kör 125a på bana! Ballt! Men jag tror att det skulle bli bättre videos om du hänger kameran på hjälmen istället för tanken och sen kanske kommenterar över klippet istället för att skriva text. Du behöver ju inte snacka medans du kör men du skulle kunna göra det när di sitter hemma istället. Ska bli kul och se fler videos!
Ok kanske ingen bra ide. Men själv tycker jag det ser trist ut med en kamera på tanken.
App, app, app! Ingen kamera på hjälmen! Tänk på Schumacher!
Dessutom tillåter inte Svemo-reglementet kameror på hjälmen.
Hittade ett par Go PRO kopior på Aliexpress för runt 300kr men om man har dem för att kolla på sig själv när man kör och se rörelser som du pratar om kan man ju köpa 5 stycken och montera på olika ställen. Blir inga bra videos men för utveckling så duger de nog kan jag tro
Hittade ett par Go PRO kopior på Aliexpress för runt 300kr men om man har dem för att kolla på sig själv när man kör och se rörelser som du pratar om kan man ju köpa 5 stycken och montera på olika ställen. Blir inga bra videos men för utveckling så duger de nog kan jag tro
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|