Börja om på ny kula som det heter

Nu är jag tillbaka, denna gång med en mille, är det bara jag som tycker att aktiviteten på uarr är lite låg.
 
Verkar som dom flesta använder facebook numera här i uppsala, har inte den skiten och missar således det mesta, men cruisar runt oftast ensam ändå så kan man göra som man vill :)
 
Den är Fejjan och Telegram od som gäller idag. Sen är det väl lite nya gäng som kör. De gamla jag hängde med för 20 år sedan har andra intressen eller kör väldigt sällan. Ungefär samma med mig - kör till och från jobbet ibland och några få längre turer per år med någon polare. Inte som förr när det var timmar varje dag i sadeln.
 
Oj, kom in här av en händelse och ser hur dött det är i forumet. Det är verkligen en helt annan värld jämfört med början av 2000 när detta forumet var det ENDA sättet i Sverige att få kontakt med likasinnade oavsett var man bodde.

På den tiden träffades vi i Uppsala på Fyristorg dagligen för spontankörningar. Ville du vara social eller köra så åkte du ner till Fyristorg och väntade några minuter så var det ofta någon annan hojåkare som kom förbi för att prata eller åka med på en körning. Vi kunde stå där efter körningar hela natten tills solen gick upp.

Så här såg veckorna (oftast) ut:
Måndag: Rörken, finns fortfarande och är lika populärt.
Tisdag: Ulva kvarn, kolla på veteranfordon efter en kortare körning.
Onsdag: Våfflan i Sigtuna, hojåkare från Uppsala, Stockholm och alla andra orter i närheten åkte dit för att socialisera med varandra.
Torsdag: Streetrace vid Lunda (senare Tierp). Massor av folk från när och fjärran ställde upp i stegen för att göra upp.
Fredag: Ledig dag
Lördag- Söndag: Köra egna lågflygningar runtom i Uppland.

Those were the days...
 
Oj, kom in här av en händelse och ser hur dött det är i forumet. Det är verkligen en helt annan värld jämfört med början av 2000 när detta forumet var det ENDA sättet i Sverige att få kontakt med likasinnade oavsett var man bodde.

På den tiden träffades vi i Uppsala på Fyristorg dagligen för spontankörningar. Ville du vara social eller köra så åkte du ner till Fyristorg och väntade några minuter så var det ofta någon annan hojåkare som kom förbi för att prata eller åka med på en körning. Vi kunde stå där efter körningar hela natten tills solen gick upp.

Så här såg veckorna (oftast) ut:
Måndag: Rörken, finns fortfarande och är lika populärt.
Tisdag: Ulva kvarn, kolla på veteranfordon efter en kortare körning.
Onsdag: Våfflan i Sigtuna, hojåkare från Uppsala, Stockholm och alla andra orter i närheten åkte dit för att socialisera med varandra.
Torsdag: Streetrace vid Lunda (senare Tierp). Massor av folk från när och fjärran ställde upp i stegen för att göra upp.
Fredag: Ledig dag
Lördag- Söndag: Köra egna lågflygningar runtom i Uppland.

Those were the days...
Fredag och lördag = utgång och sprit
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top