börja plugga igen

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
De är nog ovanligt brighta isf skulle jag tro :) Skulle gissa att på pluggtiden ligger kring 50h/vecka i snitt i min klass. Själv ligger jag nog runt 55 men sen har jag mer trögflytande massa i skallen också.. Poängen är ändå att det är rätt magstarkt att säga att det bara går att glassa sig igenom vilken utbildning som helst bara för att casha in studiebidrag och grejer.

Ändå skulle jag rekommendera vem som helst att börja plugga, för kul är det! Oftast.

Håller med! Varierar nog mycket mellan utbildningar. Utbildningen Boris läser kanske är lite enklare och då krävs det ju inte så mycket ifrån eleven.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag började vid LTH i höstas (järnvägsingenjör 3år), tycker inte tempot är farligt högt. Då ska man komma ihåg att jag är 39år, småbarnspappa med en massa sociala åtaganden.
Den som tycker plugget är jobbigt kan ju testa några år som stuveriarbetare, eller varför inte ett par 12 timmars pass på krogen..
Komma hem en fredag efter 50-60 timmars arbetsvecka, så jävla trött att man knappt orkar skita!

Högskolestudier är i jämförelse, en sann fröjd :)

.

Last edited:

One Breath

Come Bite The Apple
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
KTM 660
Jodå! De har fullt upp med att klä sig som sluskar, lukta illa och ställa dumma frågor. :rolleyes:

Va fan!!! :mad:
Jag läser till lärare och jag har aldrig hört nåt så korkat!
Jag ställer inga dumma frågor! :rofl

Men faktiskt för att vara lite seriös. De som läser till lärare för yngre barn och framför allt förskola har väl inte den tuffaste utbildningen direkt.
Det faktum att det finns folk som läser 7 terminer på högskolan för att sen jobba på dagis är för mig helt obegripligt.
Om man är normalbegåvad så skulle det räcka med max 2 terminer på t.ex. en KY-utbildning.
Men man får passa sig. Råkar man säga dagis istället för förskola så blir det ett jävulskt liv på tjejerna. :hihi
Så därför brukar jag göra det. :rofl

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Håller med! Varierar nog mycket mellan utbildningar. Utbildningen Boris läser kanske är lite enklare och då krävs det ju inte så mycket ifrån eleven.

Så måste det vara:rolleyes:

Majoriteten av mina icke läkarvänner pluggar olika CivIng utbildningar på LTH/KTH/UMU och visst fan pluggar de mer än många andra men inte snittar de några 50h i veckan annat än på enskilda tunga kursmoment.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Syrran pluggar Lantmäteri på LTH och ena månaden kan dom ha tenta varje vecka så hon knappt hinner laga mat mellan studierna, sen har dom ledigt i 2 månader och bara krökar .. Och så håller det på :va

Dom som får omtentor kan väl göra dom på sommarlovet istället

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Syrran pluggar Lantmäteri på LTH och ena månaden kan dom ha tenta varje vecka så hon knappt hinner laga mat mellan studierna, sen har dom ledigt i 2 månader och bara krökar .. Och så håller det på :va

Dom som får omtentor kan väl göra dom på sommarlovet istället

Grejen är att månaden med en tenta i veckan kommer inte som en överraskning, den kommer inte heller först på terminen, tanken är att dom ska använda månaderna dom bara krökar till att förbereda sig inför tentamånaden, men det kanske är mycket begärt att folk som ägnar sig åt högre studier ska kunna lista ut det...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Grejen är att månaden med en tenta i veckan kommer inte som en överraskning, den kommer inte heller först på terminen, tanken är att dom ska använda månaderna dom bara krökar till att förbereda sig inför tentamånaden, men det kanske är mycket begärt att folk som ägnar sig åt högre studier ska kunna lista ut det...

I guess.. Men så gör all i klassen.. i alla klasser. De hör väl till liksom
Stupid!
Funkar gör det ju iaf:gnissla

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Så måste det vara:rolleyes:

Majoriteten av mina icke läkarvänner pluggar olika CivIng utbildningar på LTH/KTH/UMU och visst fan pluggar de mer än många andra men inte snittar de några 50h i veckan annat än på enskilda tunga kursmoment.

Trodde du skulle explodera när jag skrev så:D

Jo de varierar ju väldigt mycket. Jag engagerar mig lite mer i skolan än bara programkurser nu så det gör ju att det också tar mer tid.

Jag stormtrivs med att plugga. Det enda negativa är ju ekonomin, allrahelst om man är singel.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Utbildningen Boris läser kanske är lite enklare och då krävs det ju inte så mycket ifrån eleven.

Boris läser den lätta läkarutbildningen där dom får lära sig att mald kanel och en offrad höna är boten mot allt, eventuellt kan en andeutdrivning behövas som komplement :hihi

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Trodde du skulle explodera när jag skrev så:D

Jag mobbade ju KAU rätt hårt i förra utbildningstråden så jag ser det som eaven....:D

Boris läser den lätta läkarutbildningen där dom får lära sig att mald kanel och en offrad höna är boten mot allt, eventuellt kan en andeutdrivning behövas som komplement :hihi

Precis....

Jag toppar läkeriet med 7,5Hp Schamanism och 15hp New Age för att ha något att göra om dagarna när alla amatörer som inte lärt sig att koppla dropp när man kommer hem från klubben är kanon för att kurera bakfylla ligger och mår illa...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...