Börja röka tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Slutade röka för några år sedan, men nu vill jag börja igen.

Tänkte först jag skulle smyga igång, men vaffan. Jag slutade abrupt, utan nikotinplåster och sån skit, så varför inte börja med stil?

Var ute igår och drog i mig ett helt paket röda Marlboro, men mår så förbannat risigt nu, så jag undrar vad jag gör för fel?

Borde jag kanske börja med något svagare, eller skall jag kanske rent av köra tuggummi några veckor först tills jag vant mig?

Hur har ni andra gjort?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Bra, du behöver bli trevligare! Ge inte upp, du kan klara det. Börja lite lugnare bara...

Även om du misslyckas är det bara att komma igen. Vi stöttar.

Hank West

HankyPanky
Gick med
18 May 2012
Hoj
KTM SuperDuke
tycker du borde dricka sprit till, går oftast lättare att röka då.
Om du har riktigt flyt kanske du kan åka på en alkoholism också.
börja med kärringcigg och när du känner dig småpackad och redo byt till john silver utan filter.
:tummenupp

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Ett tips är att börja med light, marlboro funkar. Annars går det att variera med ett tuggummi / plåster mellan ciggen. Finns det nått rökrum i din närhet? Börja tillbringa din tid där. Lycka till!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
tycker du borde dricka sprit till, går oftast lättare att röka då.
Om du har riktigt flyt kanske du kan åka på en alkoholism också.
börja med kärringcigg och när du känner dig småpackad och redo byt till john silver utan filter.
:tummenupp

Drack en del igår, men vet inte om det hjälpte. River helvetiskt i strupen idag.
Kanske skulle skita i ciggen tillsvidare och börja snusa istället. Är det lättare?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Drack en del igår, men vet inte om det hjälpte. River helvetiskt i strupen idag.
Kanske skulle skita i ciggen tillsvidare och börja snusa istället. Är det lättare?

Inga kärringcigg, Prince eller John Silver är enda rätta! :fakta

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Hoj
2016, Yamaha MT09
Snus är klart lenare för halsen, känns absolut ingenting där. Bara typ första veckan det bränner innanför läppen, då har väl de nervtrådarna gått åt helvete :brinnerup Går du på någon sport där det är fysiskt krävande är det bättre att snusa då du får i dig kolmonoxid då du röker, vilket försämrar syreupptagningsnivån i blodet. :)

Putte

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
cigg är väl ganska så fjantigt? en fet pipa med valfri pip-tobak (mac baren mixture scottish blend så att det luktar lite gött) utan filter, sedan är det bara att njuta

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kanske kan man smygs igång med nikotinplåster i början, så att man inte blir så snurrig när man röker.
Typ börja med svaga plåster, sen trappa upp ganska fort till starkare grejjer. Efter 2v borde man väl tåla ett paket cig? Alla mina kompisar röker, så jag vill också börja.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag skulle bryta av filtret eller hitta ett paket Camel utan om jag vore du.

Fast vore jag du skulle jag nog röka dunhill i munstycke.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är bara att ge upp, det går inte!
Har försökt sedan tonåren utan att lyckas. Smakar bara värre för varje gång.
I början kunde jag kedjeröka ofiltrerade spanska cigaretter av sämsta kvalitet. Sedan blev det långa Gula Blend, det kunde jag göra rätt länge men dom blev färre och färre med tiden. Nuförtiden klarar jag max någon bjudcigg per år och jag mår illa i flera dagar efteråt.
För att inte tala om lukten. :spy

Har man blitt en mes?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
John silver utan filter.
Minst ett paket i taget.

Inom en vecka är du tillbaka!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
cigg är så low-class det bara går. spara pengarna tills du tar din pension och kör på riktiga grejer som kokain, heroin och grejer så du får lite njutning :glömdet

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Bara du kan bestämma om du ska börja röka, och bara du kan lyckas! Att fatta ett genomtänkt beslut kan vara helt avgörande för resultatet.

Att förbereda sig väl är viktigt för hur man lyckas med en rökstart. Här kommer några råd på vägen som kanske kan underlätta:

• Bestäm ett datum att börja.
  • Anteckna när och var du inte röker. Det hjälper dig att se över vilka rutiner du behöver ändra på.
  • Ställ fram allt som har med tobak att göra synligt så att du hela tiden blir påmind om det.
  • Fundera över vilka situationer då du tror att det blir svårast att röka. Till exempel i samband med joggingturen eller när du umgås med dina barn. Tänk igenom hur du kan vara beredd att göra något annat istället.
  • Skaffa gärna nikotinläkemedel-men kom ihåg att de inte kan ersätta vare sig din vilja eller ditt beslut!

Lycka till!

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...