coffe_aberg
Ny medlem
Hej!
Jag har en 97-ans Suzuki GSX750F. Båda däcken är nybytta och efter det börjar hojen wobbla lätt vid 140 km/h och uppåt. Jag är rätt ny på hoj så jag tänkte att det kanske är jag som gör något fel. Men jag har provat både att ge järnet upp till 140-170 för att sedan släppa av gasen och att smyga mig upp till 140 km /h. Jag har provat att sitta både upprätt och framåtlutad. Ingen skillnad, så jag antar att det inte är förarrelaterat.
När jag hämtade hojen från däckis sa de åt mig att pumpa i rätt tryck för de visste inte hur mycket det skulle vara. Jag pumpade upp dem från 2,2 till 2,5 respektive 2,9 fram/bak. Men det blev ingen skillnad.
Det är ingen våldsam wobbling, men tillräckligt för att det ska vara obehagligt.
Jag pumpade däcken efter att jag varit ute och åkt, men enligt mätaren var det 2,2 i dem, precis som däckis sa. Det kan väl inte vara så stor skillnad på kalla och halvvarma däck?
Tips mottages tacksamt!
Jag har en 97-ans Suzuki GSX750F. Båda däcken är nybytta och efter det börjar hojen wobbla lätt vid 140 km/h och uppåt. Jag är rätt ny på hoj så jag tänkte att det kanske är jag som gör något fel. Men jag har provat både att ge järnet upp till 140-170 för att sedan släppa av gasen och att smyga mig upp till 140 km /h. Jag har provat att sitta både upprätt och framåtlutad. Ingen skillnad, så jag antar att det inte är förarrelaterat.
När jag hämtade hojen från däckis sa de åt mig att pumpa i rätt tryck för de visste inte hur mycket det skulle vara. Jag pumpade upp dem från 2,2 till 2,5 respektive 2,9 fram/bak. Men det blev ingen skillnad.
Det är ingen våldsam wobbling, men tillräckligt för att det ska vara obehagligt.
Jag pumpade däcken efter att jag varit ute och åkt, men enligt mätaren var det 2,2 i dem, precis som däckis sa. Det kan väl inte vara så stor skillnad på kalla och halvvarma däck?
Tips mottages tacksamt!