Böter, en fråga?!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Biifer skrev:
Under prövotiden gäller precis samma regler som för en som inte har prövotid. Den enda lilla skillnaden är att om en som har prövtid och blir av med kortet inte får tillbaka det igen efter x antal månader.

Det är alltså samma regler för när du blir av med körkortet. Dessa regler har KaZmur förklarat tidigare i tråden:

Det där ska inte stämma helt. Pratade nyss med min far som är trafiklärare, under prövotiden kan du få ditt körkort återkallat för minsta förseelse, och prövotiden berör bara det första körkortet. :mattias Alltså kommer min prövotid påbörjas när jag har tagit mitt A1kort och jag kommer ha prövotid kvar när jag tar mitt B-kort också .. :brinnerup (är runt 17 när jag tar A1)

Jag kan inte förstå de som drar runt som fan här i byn i sina tuffegolfar när dom bara har haft kortet i typ 2 månader. :3freak

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
lorkan skrev:
Det där ska inte stämma helt. Pratade nyss med min far som är trafiklärare, under prövotiden kan du få ditt körkort återkallat för minsta förseelse, och prövotiden berör bara det första körkortet. :mattias Alltså kommer min prövotid påbörjas när jag har tagit mitt A1kort och jag kommer ha prövotid kvar när jag tar mitt B-kort också .. :brinnerup (är runt 17 när jag tar A1)

Jag kan inte förstå de som drar runt som fan här i byn i sina tuffegolfar när dom bara har haft kortet i typ 2 månader. :3freak
Ska du backa upp det där med några fakta eller ska du bara fortsätta gissa?

Jag åkte dit för 95km/h på 70-väg och 69km/h på 50-väg. Väldigt stolt :gnissla
Och jag har så vitt jag vet i alla fall mitt körkort kvar.
Det jag skrev i mitt förra inlägg är det som gäller. Din körlärare borde läsa på lite tror jag.

Last edited:

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
Biifer skrev:
Är det så?

"För nyblivna körkortstagare utfärdas körkortet med en tvåårig prövotid. Prövotiden anges på körkortet med en sifferkod (100). Det innebär att om ditt körkort återkallas under prövotiden, oavsett hur lång spärrtiden är, måste nytt kunskapsprov och körprov utföras innan du får ett nytt körkort."

http://www.vv.se/templates/page3____3979.aspx

det sades iallafall, men nu blev jag osäker, måste se med polaren som tog körkort precis

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
lorkan skrev:
OT, Varför blev du av med kortet Danijel ? :rolleyes:
för att jag stannade =P
nä men det gick lite för snabbt på motorvägen.. 127 på 90-väg.. dumt av mig! :huvet
men jag tycker att det var sniket av honom med tanke på att jag var ensam på en stor motorväg så jag äventyrade ingen annans liv och såå snabbt gick det inte!
men men sån är lagen, jag gjorde fel och fick betala för det.... :3freak
2000:- + 2mån utan kortet
som tur var så hade jag ingen prövotid så jag fick tillbaka kortet efter 2 mån

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Rasorblade skrev:
Då jag har blivit bötfälld för fortkörning så har polisen tragit bort 3km varje gång

De drar bort ett antal KM beroende på vilken metod de använde för att mäta din hastighet...

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
En fråga angående prövotiden.
Om man tar lätt mc, Blir det ingen prövotid när man tar bil då? :rolleyes:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS