Böter?

themotorman

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
vaxholm
Hoj
Yamaha FZ6-N 07
Tja!
Undar om, och i så fall vad det är för böter för: körning utan händer, stoppie och wheelie? är det värdslöshet i trafik för alla???
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Tja!
Undar om, och i så fall vad det är för böter för: körning utan händer, stoppie och wheelie? är det värdslöshet i trafik för alla???

rapportering till åklagare för vårdslöshet i trafik

dock, så finns det flera som har kunnat bestrida & fått rätt i en rättegång om just "vårdslösheten"

problemet är att flertalet wheelies är över hastigheten, så då blir det fortkörning iaf.


stoppie, är ju bara att hävda att du bromsat kraftigt för en katt... hur ska dom bevisa motsatsen ?
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Körning utan händer..... Då menar du förståss att man släpper styret?

Well, det är ju det bästa sättet att kontrollera spårning, så då kan du hävda det. Men i övrigt ser jag ingen som helst anledning att släppa styret.

Stoppie har ju wonder en förklaring till.

Wheelie... well, som kille vet man ju att det ibland uppstår ofrivillig resning, så då kan man kanske hävda det.

Men om man pysslar med såntdär på allmän väg bland trafik så ser jag ingen anledning till att det inte skall rapporteras.

Om det däremot sköts snyggt på nån avsides plats så tycker jag att Polisen snarare skall stanna till, surra lite, ta lite kaffe ur termosen, beskåda och applådera över vilka oerhört skickliga stuntare vi har i sverige.
 

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96

Wheelie... well, som kille vet man ju att det ibland uppstår ofrivillig resning, så då kan man kanske hävda det.

Men om man pysslar med såntdär på allmän väg bland trafik så ser jag ingen anledning till att det inte skall rapporteras.

Om det däremot sköts snyggt på nån avsides plats .


Hahaha :D :tuttar
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Men i övrigt ser jag ingen som helst anledning att släppa styret.
Det är RÄTT skönt att sträcka ut ryggen ibland, vilket på en sporthoj betyder släppa styret om man inte ska stanna. Brukar ofta göra det när jag ändå ska sakta in inför en rondell eller korsning, förutsatt att trafiksituationen tillåter det. Det går alldeles utmärkt att styra ändå, så jag ser ingen som helst anledning att inte göra det.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det är RÄTT skönt att sträcka ut ryggen ibland, vilket på en sporthoj betyder släppa styret om man inte ska stanna. Brukar ofta göra det när jag ändå ska sakta in inför en rondell eller korsning, förutsatt att trafiksituationen tillåter det. Det går alldeles utmärkt att styra ändå, så jag ser ingen som helst anledning att inte göra det.

Absolut, jag kan förstå precis det, även om jag själv inte kör sporthoj.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top