Böter!!

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Varför stanna :confused: :va
Stannar man så får man dryga böter och eventuellt indraget kort...
Stannar man inte så kan man åka vidare med ett leende på läpparna :yoparty

Hatar häxjakten på oss trevliga mc förare :arsele :arsele :pannkyss

Kan de inte bara ta nr skylten och skicka hem en böter...eller de måste identifiera föraren?

I danmark är det väl fordnets ägare som åker på böter oavsett förare. Gäller att låna ut hojen till rätt kompis med andra ord.

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Jag har en dålig vana att köra över heldraget inne i stan. Har rätt bra koll bakåt bara att det sitter i ryggmärgen att jag måste byta fil just då haha. Ryken lappen om jag skulle bli stoppad då? :gnissla

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jo, att köra över heldraget räcker för att lappen ska flyga... Fast det beror väl på dagsformen hos farbror blå.

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
snowracer tills våren kommer...
blir böter..

Jag har en dålig vana att köra över heldraget inne i stan. Har rätt bra koll bakåt bara att det sitter i ryggmärgen att jag måste byta fil just då haha. Ryken lappen om jag skulle bli stoppad då? :gnissla

har torskat för att kört heldraget av en sur mc-snut förra året å det kostade "bara" 1500:- kortet ska inte ryka.... men om du inte stannar vid en stoppskylt så ryker det, så var det förr iaf...

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
har torskat för att kört heldraget av en sur mc-snut förra året å det kostade "bara" 1500:- kortet ska inte ryka.... men om du inte stannar vid en stoppskylt så ryker det, så var det förr iaf...

Stoppskylt ryker det direkt. Och samma sak med rödljus! Det visste jag dock redan. Jag blev lite skraj när jag läste om heldraget bara. Aja...

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
Om jag hade klantat mig och fått böter...så skulle jag ju inte basunera ut det här på forumet. Det är ju som att säga, " Hej, jag är en klant"

Sen kommer nästa idiot och föreslår att man ska köra ifrån polisen? För mig så får ni (alltså ni coola killar o tjejer som gillar leka med döden) mer än gärna köra både fort och ihjäl er, då blir det kanske lugnare för oss andra. Eller så börjar ni köra bana. Då kanske ni inser era begränsningar, innan ni kör ihjäl er själva och andra.

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
öööh... varför skulle det vara klantigt att få böter? det händer väl även den bäste. haha d va verkligen det knasigaste jag har hört på länge...:D

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
öööh... varför skulle det vara klantigt att få böter? det händer väl även den bäste. haha d va verkligen det knasigaste jag har hört på länge...:D

Åfan, vilken minoritet tillhör jag då? Måste vara helt unik som inte KLANTAT mig.

Jag ger upp...

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
Dont worry:) be happy:) duktig som insåg sina begränsningar efter att ha bedömt situationen och då valde att stanna:tungan

Smagatusk

Guest
Ännu en som tycker att snuthäckar är "bussiga" när de gör tjänstefel. Det är bara ytterligare en sak att lägga till, till det faktum att det inte fixar sitt jobb. Jävla rötägg.

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
Åfan, vilken minoritet tillhör jag då? Måste vara helt unik som inte KLANTAT mig.

Jag ger upp...

du har helt rätt:klappar det skulle vara skönt att kunna ut och köra helt lagligt och bara njuta:crash men varje gång kommer den lilla:cdevil djävulen fram inom mig som tvingar mig att ge lite mer och vara lite dum jätte jobbigt det där men man försöker:tummenupp

yester

Gick med
12 Feb 2008
Hoj

Jag ger upp...

ja d tror jag e ganska unikt faktiskt. nä men seriöst, d räcker ju i princip med att man exempelvis gör en vanlig omkörning el dylikt och om blåhattarna då råkar stå o lurpassa på "fel" ställe så åker man ju dit... förr eller senare åker nog d flesta hojåkare på böter tror jag.

Tommy.exe

Guest
ja d tror jag e ganska unikt faktiskt. nä men seriöst, d räcker ju i princip med att man exempelvis gör en vanlig omkörning el dylikt och om blåhattarna då råkar stå o lurpassa på "fel" ställe så åker man ju dit... förr eller senare åker nog d flesta hojåkare på böter tror jag.

De där kommer du inte långt med, killen skrev precis i en annan tråd att han aldrig kör för fort. Vad han har på sporthoj att göra annat än att gnälla förstår jag inte......

HATA MORALTANTER!!!!

Ontopic: Dom va inte bussiga. dom kunde bara sätta dig på att du körde över heldraget, inget annat. så då gjorde dom det :tummenupp

yester

Gick med
12 Feb 2008
Hoj
moralpredikare o paragrafryttare finns det gott om här i världen så inge nytt under solen vad gäller den saken. lite konstigt bara att de har intresse av att hänga på sporthojcom...:va

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
moralpredikare o paragrafryttare finns det gott om här i världen så inge nytt under solen vad gäller den saken. lite konstigt bara att de har intresse av att hänga på sporthojcom...:va

Om jag förstår dig rätt så är det alltså på detta sätt:

Medlem på sporthoj = finnig liten fjortis med förstort ego, nedsatt självinsikt vilket resulterar i dåligt självförtroende. Allt kompenseras med "gaspådrag" ?

Om så är fallet så går jag med glädje ur det här forumet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024