Böteslapp ?

IlNino

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Linköping
Hoj
VTR1000F -01 TE 250 -08
Var ute o gled en sväng idag när plötsligt farbror blå rullade upp vid sidan av mig o vinkade in mig till vägkanten.

Han tar mitt körkort kollar runt på hojjen o snackar lite på radion, kommer till slut fram till att han ska ge mig böter för hastighetsöverträdelse.

Körde tydligen 83 på 70 sträcka så de blir en tusenlapp säger han, jaha tycker jag ge mig lappen då så jag kan dra, men icke ingen lapp skrivs ut och han åker iväg.

Vafan e de frågan om ??? Bara o vänta på att den dimper ner i brevlådan el vadå? Har ju aldrig erkännt eller skrivit på fortkörningen, fick heller inte se hans mätning. :3freak
 
Last edited:

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
IlNino skrev:
2276867 Var ute o gled en sväng idag när plötsligt farbror blå rullade upp vid sidan av mig o vinkade in mig till vägkanten.

Han tar mitt körkort kollar runt på hojjen o snackar lite på radion, kommer till slut fram till att han ska ge mig böter för hastighetsöverträdelse.

Körde tydligen 83 på 70 sträcka så de blir en tusenlapp säger han, jaha tycker jag ge mig lappen då så jag kan dra, men icke ingen lapp skrivs ut och han åker iväg.

Vafan e de frågan om ??? Bara o vänta på att den dimper ner i brevlådan el vadå? Har ju aldrig erkännt eller skrivit på fortkörningen, fick heller inte se hans mätning. :3freak


mm, det var som en hoj-polare till mig som råkade ut för samma sak, ingen mätning, ingen lapp...
han klarade sig ifrån att paya...
tror du klarar dig också..

tror blå-snubben hade nyttigare saker för sig? :tummenupp
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Utan underskrift borde du nog vara "in the clear".
Herr Haffa var verkligen konsekvent i sin yrkesroll :tomten
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det gick nog ut ett rikslarm att en trettonåring i Farsta laddade ner "sällskapsresan" från internet. Hela Sveriges poliskår + SÄPO och Navy Seals fick kallas in med omedelbar verkan :argpådato
 

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Thunderace 97.a
zopilote skrev:
2278982 Det gick nog ut ett rikslarm att en trettonåring i Farsta laddade ner "sällskapsresan" från internet. Hela Sveriges poliskår + SÄPO och Navy Seals fick kallas in med omedelbar verkan :argpådato


:rofl
 

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
harry haffa hade garanterat ingen uppmätt hastighet på dig ofta stoppar dom folk och säger det gick lite fort det där och nästan alla blir rädda och erkänner och då får dom böter det man ska göra är att alltid neka
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
zopilote skrev:
2278982 Det gick nog ut ett rikslarm att en trettonåring i Farsta laddade ner "sällskapsresan" från internet. Hela Sveriges poliskår + SÄPO och Navy Seals fick kallas in med omedelbar verkan :argpådato

:rofl :rofl :rofl
 

IlNino

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Linköping
Hoj
VTR1000F -01 TE 250 -08
Till saken hör också att det var en mc snut som stoppa mig.
Hur fan bevisar han att jag kört i en viss hastighet :va
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
IlNino skrev:
2279579 Till saken hör också att det var en mc snut som stoppa mig.
Hur fan bevisar han att jag kört i en viss hastighet :va

Deras mätarfart minus 10km/h brukar dom väl ta?
 

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
En rosa
har hört att snut hojjarna själv klart bilarna (inte alla) kan ta din hastighet när dom möter dig me :va blir rädd när mna hör sånt sant lr nån som vet :confused:
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Karhu skrev:
2279940 har hört att snut hojjarna själv klart bilarna (inte alla) kan ta din hastighet när dom möter dig me :va blir rädd när mna hör sånt sant lr nån som vet :confused:
,,,,.... varsågod!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top