B&K på Rörken gratis?

sandstream

Guest
Victor skrev:
Du ska väl ha en ärlig chans? Goodstuff kör tvåtakt, van vid riktiga banor och inte en cyckelstig lagd i en åtta så det kanske kan bli jämt.
Kom båda två så ska jag köra ifrån er :arsele

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Victor skrev:
Du ska väl ha en ärlig chans? Goodstuff kör tvåtakt, van vid riktiga banor och inte en cyckelstig lagd i en åtta så det kanske kan bli jämt.
Kul att ni tror så mycket om andra...

Om jag inte mins helt fel så hade Goodstuff en TRX för ett par år sedan,
var han iaf en av dom snabbare ute på Rörken :fakta

....och ja, Rörken är inte som den var för ett par år sedan,
utan den räknas nu som en B&K kurs i litet format :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Affe_R1 skrev:
Kul att ni tror så mycket om andra...

Om jag inte mins helt fel så hade Goodstuff en TRX för ett par år sedan,
var han iaf en av dom snabbare ute på Rörken :fakta

....och ja, Rörken är inte som den var för ett par år sedan,
utan den räknas nu som en B&K kurs i litet format :)

Du behöver inte Ni:a mig. "Victor" eller "du" funkar.
Jag vet att han hade en TRX förut och han körde den på minuten runt svista -03. Jag menar inte att han är långsam utan bara påpeka att det är en skillnad på en gokartbana och en racinganläggning.
Men alla som kör på rörken verkar så stingsliga över att det "bara" är en liten gokartbana. Det är säkert jättenyttingt att snurra runt där tills man blir yr.

sandstream skrev:
Kom båda två så ska jag köra ifrån er :arsele

Jag kan bara svara för mig och jag tävlar inte på SMC-körningar. Det får man inte. Tänk på andras anseende och försäkringar nu och dämpa ditt hävdelsebehov en smula nu.

sandstream

Guest
Victor skrev:
Jag kan bara svara för mig och jag tävlar inte på SMC-körningar. Det får man inte. Tänk på andras anseende och försäkringar nu och dämpa ditt hävdelsebehov en smula nu.
Hallå!
Allt jag kräver är respekt (och ryggdunkar från finniga moppefuckon) och pallar du inte det din mes så knip :mad:

Victor skrev:
Men alla som kör på rörken verkar så stingsliga över att det "bara" är en liten gokartbana. Det är säkert jättenyttingt att snurra runt där tills man blir yr.
Det ÄR en gokartbana så det är inte mycket att hymla om men yr blir man inte, bara jäkligt trött :)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Victor skrev:
Du behöver inte Ni:a mig. "Victor" eller "du" funkar.
Jag vet att han hade en TRX förut och han körde den på minuten runt svista -03. Jag menar inte att han är långsam utan bara påpeka att det är en skillnad på en gokartbana och en racinganläggning.
Har du käkat taggtråd eller... :va
NI (du/Victor och Sandstream) visste ju inget om Goodstuff´s
vana att köra på en liten bana, samt att jag bara informerade om
att Rörken numera är en godkänd B&K kurs av SMC.
(det vill säga att det är en SMC-godkänd kurs och att försäkringarna gäller)

Sen att du inte kan köra där utan att bli yr är ju inte mitt problem... :krama

Last edited:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Flera har redan svarat men vill bara nämna (vilket inte framgått) att det kostar 100 kr även om man är direktansluten medlem i tex SMC Sthlm. Man måste alltså vara medlem i Uppsaladistriktet för att slippa betala 100 kr.

Visst är det en liten bana, men ack så rolig! Den är knixig och tekniskt krävande, skulle jag vilja säga! Dessutom finns Rörken på lagom vardagsavstånd!

Insturktörerna förtjänar ett stort tack för sina insatser! De gör ett bra jobb, ligger efter och kollar, kommer med bra synpunkter för att du som förare skall kunna förbättra din körning.

Ni som inte varit på Rörken kommer att märka att det är prestigelöst (även om man skojar med varandra i bland), avspänt och allmänt roligt att vistas i Uppsala på måndagkvällarna!

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
tobbe #11 skrev:
Turkisk instruktör?
Tycker den var riktigt bra, i stil med att man kan "övertrakassera kontot" strax innan den 25:e.

:hihi

Sorry, halka lite på tangenterna!

sandstream

Guest
WilleZL skrev:
Flera har redan svarat men vill bara nämna (vilket inte framgått) att det kostar 100 kr även om man är direktansluten medlem i tex SMC Sthlm. Man måste alltså vara medlem i Uppsaladistriktet för att slippa betala 100 kr.
Japp!
Jag har snart tjänat en förmögenhet på att vara med i Uppsala istället för Stockholm :D

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Så när är den första Rörken körningen nästa år?

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
Japp!
Jag har snart tjänat en förmögenhet på att vara med i Uppsala istället för Stockholm :D

Älskar ordet "tjänat" i sammanhanget!!
Min kvinna brukar "tjäna" pengar då hon har varit ute en hel dag och shoppat! :lol

sandstream

Guest
Dr.Bike skrev:
Älskar ordet "tjänat" i sammanhanget!!
Min kvinna brukar "tjäna" pengar då hon har varit ute en hel dag och shoppat! :lol
"Sparat" var självklart ordet jag letade efter :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...