B&K på Tuvängen & Rörken

Mymlan

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
BMWR1100S
...i augusti och september

Här kommer våra datum, när vi kör B&K på Tuvängen-lördag och Rörken-söndag, i det som är kvar av augusti och hela september.

Tuvängen följande lördagar:

Inskrivning 08.00-09.00

26/8 kl.08.00-13.00-------------------MCKDaltons säljer hamburgare och fika!
2/9 kl.08.00-13.00
16/9 kl. 08.00-12.00
30/9 kl.08.00-13.00-------------------MCKDaltons säljer hamburgare och fika!

Rörken följande söndag

Inskrivning 09.00-10.00

24/9 kl.09.00-14.00------------------Marinas kiosk med fika och varmkorv!

Vägbeskrivning Tuvängen

Vägbeskrivning Rörken

Som vanligt är alla lika välkomna!

Svenska BMW MC Klubben i samarbete med SMC Uppsala

Rospiggen

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
GSX-R750
BMW-klubben på Tuvängen

Låt mig se om jag förstått det hela rätt: Trots att det är BMW-klubben som håller i körningen på Tuvängen på lördag (26/8) är det alltså ok att dyka upp med en japshoj, så länge man kört på Rörken i år och följdaktligen gått SMC:s instruktionskurs där?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rospiggen skrev:
2399159 Låt mig se om jag förstått det hela rätt: Trots att det är BMW-klubben som håller i körningen på Tuvängen på lördag (26/8) är det alltså ok att dyka upp med en japshoj, så länge man kört på Rörken i år och följdaktligen gått SMC:s instruktionskurs där?

Jag vet inte om det är OK med jappshoj, men vet att har du gått "kursen"på rörken så gäller den på Tuvängen också, är själv sugen att testa Tuvängen någon gång, men har hört av folk att de tycker Rörk och Pepparroten är bättre, men smaken är som:arsele

Rospiggen

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
GSX-R750
sporTlovEr skrev:
2399219 Jag vet inte om det är OK med jappshoj, men vet att har du gått "kursen"på rörken så gäller den på Tuvängen också, är själv sugen att testa Tuvängen någon gång, men har hört av folk att de tycker Rörk och Pepparroten är bättre, men smaken är som:arsele

Ok. Vad är "Pepparroten" för bana?

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Nada
Rospiggen skrev:
2399306 Ok. Vad är "Pepparroten" för bana?

Pepparroten är en gocart bana i enköping.

Angånde Tuvis och Rörken, så är det helt ok att dyka upp med en "japps". Och den så kallade kursen går du på antingen tuvis eller rörken.

Har du gått "kursen" på rörken så behöver du inte gå den på tuvis och vice versa.

/A

Rospiggen

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
GSX-R750
Brkn skrev:
2399324 Pepparroten är en gocart bana i enköping.

Angånde Tuvis och Rörken, så är det helt ok att dyka upp med en "japps". Och den så kallade kursen går du på antingen tuvis eller rörken.

Har du gått "kursen" på rörken så behöver du inte gå den på tuvis och vice versa.

/A

Ok tack för info!

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Ursäkta OT..

..men vill bara passa på att flagga lite för att vi kör samma koncept i Gävle oxå ! Gävle motorstadiums gokartbana, ligger i Rörberg (efter v.67 mot västerås) 2 kurstillfällen i september planerade: 4/9 + 18/9. Dock har vi inte synkat intron med Rörk/Tuväng.. men efter ca 15 min prat av otroligt trevliga instruktörer/arrangörer är det avstökat hos oss oxå :) Se http://hem.passagen.se/smc_gavleborg/rorberg.htm för detaljinfo..
ta en tripp upp till Gävle och prova en mycket teknisk och kul kartbana om ni har en stund över.. :tummenupp

Last edited:

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Det är helt ok att dyka upp med "japshojar". Jag brukar själv köra som instruktör på Tuvängen och kör numera "japshoj". :D

Sedan tror jag iofs att BMW MC-klubbsmedlemmar har företräde men det brukar inte vara nå't problem.

I'll be there tomorrow!:yoparty

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Hoztic skrev:
2412472 Det är en lite intro om hur man beter sig på banan, vad flaggorna betyder, vad man ska ha för kläder på sig osv. En säkerhetsgenomgång alltså :tummenupp
Går man den samma dag som man kör eller e kursen vid något annat tillfälle? Ere skinnställ som gäller eller funkar Allvädersställ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ivil skrev:
2412490 Går man den samma dag som man kör eller e kursen vid något annat tillfälle? Ere skinnställ som gäller eller funkar Allvädersställ?
Man går den kursen samma kväll! Går rätt fort, jag tror det tog en kvart för mig :tummenupp Här kan du se reglerna: http://www.smc-uppsala.org/rorken/rorken.html Det står ju inget om vilken typ av ställ man ska ha, och jag har för mig jag har sett folk med allvädersställ också.
Dessutom besiktas alla hojar, varje gång, så att dom är säkra både för dig och andra :tummenupp

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Ivil skrev:
2412490 Ere skinnställ som gäller eller funkar Allvädersställ?
I de långsammare grupperna är det ok med allvädersställ. Ryggskydd rekommenderas *starkt*!

Men det hoppas jag att du alltid har.:)

Edit: Det är nog ok med allvädersställ i alla grupper när jag tänker efter... Rätta mig om jag har fel :)

Last edited:

Mymlan

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
BMWR1100S
n'Lasse skrev:
2409196 Det är helt ok att dyka upp med "japshojar". Jag brukar själv köra som instruktör på Tuvängen och kör numera "japshoj". :D

Sedan tror jag iofs att BMW MC-klubbsmedlemmar har företräde men det brukar inte vara nå't problem.

I'll be there tomorrow!:yoparty

BMW MC-klubbsmedlemmar har INTE företräde. Alla står i samma kö, först till kvarn får köpa väst! Allvädersställ funkar i alla grupper! :)

Har man inte gått intrduktionen tidigare (antingen på Tuvängen, Rörken eller Pepparrotsbanan) så får man en väst reserverad, som sedan hämtas ut när man gått introduktionen. (OBS! detta gäller endast då BMW MC-Klubben är ansvarig, På Rörken måndagarna, måste man först gå introduktionen och sedan ställa sig i kö och köpa väst).:tummenupp

Vi ses väl på lördag den 2 september på Tuvängen, då kör vi också till kl 13.00. Eventuellt kommer MCK Daltons och grillar då också? Annars fixar vi enklare fika och mackor!

Last edited:

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Mymlan skrev:
2412843 Vi ses väl på lördag den 2 september på Tuvängen, då kör vi också till kl 13.00. Eventuellt kommer MCK Daltons och grillar då också? Annars fixar vi enklare fika och mackor!
Tyvärr tveksamt för min del. Kräftskiva på jobbet :fyllisar Tvivlar på att jag är i form kl 07:00... :(

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Vi ses väl på lördag den 2 september på Tuvängen, då kör vi också till kl 13.00. Eventuellt kommer MCK Daltons och grillar då också? Annars fixar vi enklare fika och mackor![/QUOTE]

Är vädret med oss så måste jag dit för att bekanta mig med nya hojen..:D

/Lännström

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...