[b] Vill Ha Hoj! Hjälp [/b]

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
ja som titeln själv säger så är jag i behov av en motorcykel till våren.
eftersom jag aldrig ägt någon hoj förut så vill jag inte lägga ut alldeles för mkt pengar på den, men jag vill samtidigt ha en fräsh och sportig hoj med ett vasst utseende...ja jag vet att det är en svår kombination för min ynka budget på max 40 000kr men kan ni rekommendera några hojar så är jag grymt tacksam!!

har kikat på lite modeller som cbr 600 fs, och zx6r några hojar i dem där stilarna

:) :gnissla

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV4R
jag hade en zx6r från årsm 95..
Stabil hoj, dvs ganska tung. Men skönare mc har jag dock inte kört.
Finns även nyare versioner av 6: an på blocket för närmare 40K..
Bara man kollar växellådan och sånt.. (lite svag punkt på den från 95)

Lycka till med hoj sökander :)

//Tazadar©

soulrider

Fast Bike, or no Bike at all
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
Yamaha R6 -07, R1 -08 lava red edition is mine
där brukar finnas gixxer 600/750 för 40000- 50000, rätt stabil hoj

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hujedamej! Antingen är det ett jädra kap eller så får man en telefonkatalogtjock lista på fel när man spekulerar på den. Eller har jag fasligt taskig koll på begagnatpriser? Den hade ju visserligen gått bra långa resor i sitt liv, men ändå.

/perris

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Hujedamej! Antingen är det ett jädra kap eller så får man en telefonkatalogtjock lista på fel när man spekulerar på den. Eller har jag fasligt taskig koll på begagnatpriser? Den hade ju visserligen gått bra långa resor i sitt liv, men ändå.

/perris

Ett jädra kap.

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Dom verkar ju inte ha helkoll när dom skriver att det är en "touring/landsväg".. Bara jag som klassar den som "sport"?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ska man köpa en hoj av en kille som inte kan se skillnad mellan en sporthoj och en touringhoj:va

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Köp dig en sketen retta om du vill ha större kubik, annars köp dig en 600 den som du tycker är fin.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Dom verkar ju inte ha helkoll när dom skriver att det är en "touring/landsväg".. Bara jag som klassar den som "sport"?

Han är belgare och talar inte svenska. Kanske det som är anledningen. Men om man vill ha en fin, billig hoj skall man kolla med Rudy ... ingen slår hans pris. Titta kostar ingenting.

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Han är belgare och talar inte svenska. Kanske det som är anledningen. Men om man vill ha en fin, billig hoj skall man kolla med Rudy ... ingen slår hans pris. Titta kostar ingenting.

Jaha ok ok då är det ju förstårligt.. Brukar ju själv ha aningen svårt att söka på dom tyska sidorna efter mc:p

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
är det väsentlig skillnad på priset ifall jag skulle köpa en från utlandet istället för här hemma? jag menar liksom är det nått man ens ska överväga??

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
är det väsentlig skillnad på priset ifall jag skulle köpa en från utlandet istället för här hemma? jag menar liksom är det nått man ens ska överväga??

Ja det kan det vara (beroende på vad du lägger i begreppet "väsentlig") i tex Italien, Spanien eller Tyskland. Dock kan det vara svårare att kolla upp hojens historia och andrahandsvärdet här hemma är fortfarande något lägre för importerade hojar.

www.mobile.de
www.motoscout24.se

eller om du är lite mer våghalsig :)

www.ebay.de
www.ebay.co.uk

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Rudy brukar ha fina hojar. Oftast från Italien. Man får dock regga dom själv eller låta det gå genom handlare till en merkostnad av ett par tusenlappar.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0