B2 (äkta grc kopia) bra?

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
isåfall finns det flera olika Gp kopior för det är en kille som kör med oss vars Grc Gp kopia väger 35 kg.. så det så!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hmmm....... har funderat lite på detdär. Vissa har nämligen påstått att ramen på en dyl hoj är utav stål. Medans andra att den är utav Alu :va Kan tänka mig att ifall bygget är utav stål kan det säkert stämma med 35kg.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Surt för de som köper en sådan! Det där borde de som fixar grupp köpen kolla bättre.

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda F4i ,"stuntEdition"
Min är gjord i stål :mad: och väger säkert 35kg,
finns det dom som har fått alu ram?

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Ravetrancer skrev:
Mne lägg av nu med ditt snack.
Har vägt den idag och den väger torr 24kg, välkommen att väga den, ja den med deltaboxram :)

du kanske borde ta reda på fakta innan du kommenterar mina inlägg!

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Firewheel skrev:
om ravetrancer har vägt den och talar sanning så kan vi inte seja så mycke, Men ja håller me dej om att Kopiorna känns lite tyngre endå....

killen som jag känner har också vägt sin och den hamnade på 35 kg... sen sa jag aldrig att ravetrancer hade fel men han var ju framme och högg direkt och sa att det inte stämde som jag sa

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Meli skrev:
killen som jag känner har också vägt sin och den hamnade på 35 kg... sen sa jag aldrig att ravetrancer hade fel men han var ju framme och högg direkt och sa att det inte stämde som jag sa
ja det var jag och jag grundade på att jag själv importerar sådana och gick ut och vägde den. Du sa deltaboxranm och jag antog att du menade aluramen, andra har jag inte hört talas om.

Soory om jag högg, men kändes bara som att du vill klanka ner på kinesmoppar hela tiden.

Mvh R¤ejvis

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Ravetrancer skrev:
ja det var jag och jag grundade på att jag själv importerar sådana och gick ut och vägde den. Du sa deltaboxranm och jag antog att du menade aluramen, andra har jag inte hört talas om.

Soory om jag högg, men kändes bara som att du vill klanka ner på kinesmoppar hela tiden.

Mvh R¤ejvis

Jag klankar bara ner på kina moppar när folk tror att dom får samma sak för 5000 kr som vi betalar 25 000 för... annars tycker jag det är bra att det finns kina hojjar

janoshki-jonaz

Guest
Hursomhelst så kan ja intyga att Rejvis äkta kopia går otroligt bra även med mig på som väger in på 3 siffrigt...

Mini Mulle

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Orion 29 125cc (cross)
jag har en GRC kopia med aluram enligt säljaren och enligt dom skulle den väga ca 30, hade dock en 14e tidigare och hörde att den skulle väga ca 20 och GRC kopian är mkt tyngre, ngt som ändå känns skumt är att på kartongen står vikten och den säger 23 kg. Men skitsamma fort och bra går den så jag är nöjd.

Tillverkar info:

Motor: Vattenkyld 2-takt Encylindrig
Cylinder volym: 50 CC
Tändning: Brytarlös
Startanordning: Snörstart (Drag start)
Ram: Aluminium chassi
Bromsar Fram: Skivbroms,
Bak: Skivbroms,
Däck : 11”
Vikt: 30 Kg
Effekt: 8Kw
Tankvolym: 1,5 liter
Mått: 96x36x56 cm
Sitthöjd: 47 cm
Mått emballage: 104x36x59 cm
Toppfart: ca 80 km/h
Max last: 110kg

Mobne

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Yamaha R1
Jag köpte min grc kopia i göteborg. Den har aluram och ser ut som alla andra grc kopior (b2/908).

Min väger runt 30kg och har kollat upp ramen med magnet så de verkligen är alu. Nu är de väll så att kineserna använder en billigare aluminum i fälgar och ram för att få ner priserna. Den är säkerligen tyngre.

De ja kom fram till va att de inte finns nån stålramsverision (verkar ju konstigt iaf) men att aluramsverisionen inte väger några 24kg iallafall. Snarare 29-33.

Sen beror de väll kanske lite på vilken våg man väger med. :)

Min grc går väldigt bra och är supernöjd med den oavsett om den väger 6kg mer än originalet som ska väga 24 eller?

Ni som tror er ha stålramar kan ju ta fram en magnet samt kolla på hur svetsarna ser ut. En tigat aluram har ju väldigt stora och snygga svetsar samt att magneter inte alls fäster på dem.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mobne skrev:
Jag köpte min grc kopia i göteborg. Den har aluram och ser ut som alla andra grc kopior (b2/908).

Min väger runt 30kg och har kollat upp ramen med magnet så de verkligen är alu. Nu är de väll så att kineserna använder en billigare aluminum i fälgar och ram för att få ner priserna. Den är säkerligen tyngre.

De ja kom fram till va att de inte finns nån stålramsverision (verkar ju konstigt iaf) men att aluramsverisionen inte väger några 24kg iallafall. Snarare 29-33.

Sen beror de väll kanske lite på vilken våg man väger med. :)

Min grc går väldigt bra och är supernöjd med den oavsett om den väger 6kg mer än originalet som ska väga 24 eller?

Ni som tror er ha stålramar kan ju ta fram en magnet samt kolla på hur svetsarna ser ut. En tigat aluram har ju väldigt stora och snygga svetsar samt att magneter inte alls fäster på dem.
du köpte den av mig ja.
Till saken hör att jag vägde min egna och den vägfe 25.5kg och då var det glykol i o lite bensin.

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Tycker att man får väldigt mycket mer minimoto om man köper en b2 även om den kostar det dubbla mot en 14e. Hadde en sådan först bytte sedan till en b2. Har funkat kanon både min och kompisen men det går säkert inte att jämnföra med en riktig grc men det gör ju inte priset heller.

Kopplingen har hållt trots hård körning men dom vibrerar en hel del så man får dra åt bultarna.

Jag rekomenderar starkt en b2 a istället för en 14e man får så mycket roligare och mindre meck

Joni

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
leksaks
Tänkte mig köpa en B2a nästa månad när lönen skramlat in :tungan
Är det klödd med koppling och dragsnöre på B2 så man måste byta dom eller är standard bra?

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...