babåkning i Skåne?

Petterb

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2003
Hoj
ett par
Tja! Är det nån som vet om det blir några träningstillfällen under året i Skåne. I Lockarp blir det inget p.g.a klagande miljöinspektörer och mesarna i sydskåne emse eller vad det heter blir ju nerviga av supermotarder och bakhjulsåka (?!!) :pannkyss Om det är många som är sugna så hyr vi Sturup. Behöver nog ett intresse på ca 30 förare så det går att lösa typ 200 :- /pers.
Måste få bränna lite gummi och köra på bakslangen :yoparty

Kolla förresten på www.hyragokart.nu där finns en långloppsserie i gokart som kan vara kul för alla tävlinginriktade :banana

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Ja jag är oxo på. Bara att tjoa till så fort det är dags att anmäla sig.
Får lätt med mig 5-6 polare.

/Stefan

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jag e fetepå + 2 polare.

Går det inte att ordna till det vid Lockarp eller det är helt meningslöst ?

Gokartbanan i Klippan ?

Gokartbanan vid Väla motorgård i Helsingborg = ska undersöka saken , för övrigt ligger banan bra ljudisolerad mot buller.

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Gokartbanan vid Väla motorgård i Helsingborg = ska undersöka saken , för övrigt ligger banan bra ljudisolerad mot buller.[/QUOTE]

isolering mot buller är det inge fel med tanke på att crossbanan ligger 20m bort. Vad jag vet så har vi på crossbanan inte så bra relation med gocart folk på väla motorgård, så jag vete fan om de släpper in nåt på två hjul :kocko men men vem vet, betalt kommer de att ta iallafall :D

Annars går det att köra motard på crossbanan när den e torr, den är stenhård ibland o då blir det tom svarta lakris när man bromsar :tummenupp

Jag kan undersöka lite jag o med :)

Toro

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Husaberg Motard o Enduro
Är det ingen som vet vem man ska snacka med om banan i Klippan??
Man stör ju knappast bilarna på vägen, så där hänger det ju inte på bullret.
Dessutom är banan riktigt rolig.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Banan i Klippan har dom väll kört motard på innan ? , det var därför ja drog upp det.

Välabanan har det körts mopperacing på för några år sedan sa en kompis.

Samota

Skivbroms-, styrlås + 2st kedjor!
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
-x-x-
Hej!
Jag har inhandlat en KTM 450 EXC och väntar bara på ok och framskivan innan allt är klart. Det var mega lång lev tid på det.

Jag är mycket intresserad att hitta någonstans att köra och jag undrar hur det har gått med letandet?

Själv är jag inte någon bra lobbyist men hjälper gärna till när det behövs.

Jag var på Berga industriområde idag och nästan mitt för Din Bil finns en tom tomt som vad jag kan se ser ut att vara inhängnad och det är nog en blandning av lite asfalt och grus/jord. Ingen aning om kvaliten på det hela men kanske ett alternativ. Används nog lite till övningskörning för lastbil
och det är nog Wihlborgs som äger tomten.

Någon som jobbar hos Wihlborgs eller som kan smöra för rätt personer inom Wihlborgs?

Jag tänker skriva ihop ett mail och skicka till Wihlborgs med en enkel fråga om man kan tänka sig lite aktiviteter typ motard körning på tomten innan den är såld eller bebyggd.

Morrre

- - -
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Aprilia Rs 125, 39cc mini-Motard
Låter bra, jag är lätt på! Både Klippan och Väla hade varit perfekt.
Det kommer ju inte vara gratis att hyra banan direkt men är vi ett gäng så behöver det inte kosta allt för mkt som sagt:)
Någon som käner sig sugen på att ringa och höra?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning