Backa XP

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Har hört att Win Xp ska gå att vrida tillbaka tex 2 veckor om det har blivit problems med burken.

Ska hjälpa en kamrat med en burk som inte går att komma in i efter installation av virusprogram. Dock vore det bra om vi slapp formater. Någon som vet om det är möjligt att vrida tillbaka klockan 2 veckor? Hur gör man det i så fall?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Med ett verktyg/program som heter Systemåterställning. Har inte helt koll vart det ligger i datorn nu, men du kan kika i Kontrollpanelen efter det :)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Här ligger det.
Start-alla program-tillbehör-systemverktyg-systemåterställning.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
tvålen skrev:
Med ett verktyg/program som heter Systemåterställning. Har inte helt koll vart det ligger i datorn nu, men du kan kika i Kontrollpanelen efter det :)

Det fungerar ju inte om man inte kommer in i burken.. Den stannar vid "välkommen till windows Xp" eller vad det står innan man får välja användare. Så jag kommer inte åt kontrollpanelen. Går det att göra vi XP-skivan på något sätt?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Det borde gå att göra innan datorn startats upp, en kompis gjorde det för några dagar sen tror jag. Men jag vet inte hur man kommer in i menyerna medans datorn startas upp.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
tvålen skrev:
Det borde gå att göra innan datorn startats upp, en kompis gjorde det för några dagar sen tror jag. Men jag vet inte hur man kommer in i menyerna medans datorn startas upp.

Du kan inte kolla upp det? vore skitbra....

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Simp skrev:
Du kan inte kolla upp det? vore skitbra....

håller ner shift eller F8 innan windows startar så kan du nog starta "felsäkert läge" och backa, prova kanske först trycka Ctrl+alt+del på Welcome sidan och se ifall du får upp ruta med användarnamn, fyll i och logga in, kan hända att användarna "ramlat" bort från welcome sidan....

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
om man med f8 hoppar in i felsäkert läge (som tidigare beskrivits) så får man frågan när datorn startat om man vill använda systemåterställning .. :) så då e de bara å köra

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy