Backlund är regngud

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fille piskade två VM killar idag, Stiggy gick i bollhavet och Harms blev 20 sekunder efter Fille, fett med respekt för Sveriges Rossie som sopade banan på Åsen :Bugar

Mozzbergh körde som vanligt i klassisk stil och ägde :tummenupp

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
GSXR1100R skrev:
Fille piskade två VM killar idag, Stiggy gick i bollhavet och Harms blev 20 sekunder efter Fille, fett med respekt för Sveriges Rossie som sopade banan på Åsen :Bugar
Det där är en snabb ungjävel!
:tummenupp

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Och i 250R så ramlade Oscar(29) i ledning och sen ramlade Daniel(70) i ledning och sen ramlade en massa andra oxå

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Backluns körning är grymt imponerande, jag såg inte racet utan enbart hört refererat och sett resultaten. Han verkar inte bry sig om att det är blött på banan. Grymt coolt kört.

Det var fet kraschkavalkad i 250R. Elva som kraschade om jag räknat rätt....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
tyckte han körde som om det var torrt. han fattade nog inte att det var blött. Iaf inte med sådana nerlägg som han faktiskt hade.

Jag är mäkta imponerad oxå!

Filip, jag kan sponsra med en Sporthoj.com-tröja åt dig :tummenupp :)

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Efter dagens utklassningsseger så kan jag inte säga annat än att det vore otroligt intressant att se hur han skulle hävda sig mot det övriga motståndet i VM.
(Naturligtvis i regn och på en bana han fått chans att öva in sig lite på då).

Otroligt imponerande körning iallafall. :Bugar :Bugar :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Backlund var sjukt grym igår! När han väl kom förbi Harms och kunde köra sitt eget tempo i kurvorna så var det inget snack om saken! Något som många inte tänker på är att Harms nog hade 45-50 hk mer, Öhlins mm.....

Stiggy kan nog vara glad att han klotade så att han slapp förnedringen!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
oscar skrev:
Stiggy kan nog vara glad att han klotade så att han slapp förnedringen!

Såg när skamkärran kom in efter plockat upp förarna, alla förarna utom stiggy hade tagit av sig hjälmarna(ville väl inte visa ansiktet ? :hihi ).

Grymt kört av Backlund, satan vad det sladdade för han ur depåböjen..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hoho, Stigefelt gick om Harms när denne fick en fetsladd i svackan efter Ejes på första varvet, men sedan hade han Harms och Backlund kloss i ryggen. Pressure, pressure, pressure och hoppla i bollhavet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Sen är nog 45-50 lite överdrivet, Stiggy hade tydligen 137 i sin och nog har en Superstock lätt 110?
Det snackades om 144 bakhjulshästar. Helvete vilket drag de hade på rakan i torrtföre! :näsblod

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Chris Ash skrev:
Sen är nog 45-50 lite överdrivet, Stiggy hade tydligen 137 i sin och nog har en Superstock lätt 110?
80% Förare och 20% mtrl. är väl ekvationen man brukar ha.? killen är på gång att bli riktigt stor, :tummenupp

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Chris Ash skrev:

Micke Nilsson har 94 på hjulet i sin. förmodligen har Backlund ungefär samma... 137 låter dessutom som lite lite, med tanke på vad Folke hade i 04'orna.
Skitsamma för innan Backlund kom om så drog Harms 30-50m på rakan varje varv. Detta körde alltså Backlund in i kurvorna när han väl kom om och körde dessutom ifrån...

/Joakim

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chris Ash skrev:

Jag hörde att de var bänkade till 144 på hjulet, och vad var det de hade bänkat en Sukka till i början av säsongen? Jag vill minnas att DQ sa något på 90-nånting hk...

Visst är de kanske lite svårare att köra i regn, men så som de drog ifrån på rakan så ska det kvitta!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nähä ska denna tråd spåra ur i tjafs om stiggy och hk... :död förvånande...

Backlunds körning va så otroligt kul att se, DÄR har vi sveriges nästa stjärna..

han har nu varvrekord i regn

Last edited:
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...