Backlund är regngud

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mange77 skrev:
Visst är det! Sen kan man ju ha lite tur oxå att det finns andra förare att ta sikte på när man bromsar lite för sent! Men det kanske inte var nån som såg att D. Björk försvann efter första varvet för att En viss gul suzuki satte sig i sidan istället för att själv dra rakt fram..... Ska inte säga att han kör dåligt för det bara small till när han blåste om och han har bett Daniel så mycket om ursäkt!!!
Jodå, visst såg jag det, lite block pass över den omkörningen onekligen. Tufft kört, men det var en race incident, inte regelvidrigt.

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Jag såg reprisen på Viasat först nu ikväll. Fasiken Backlund regerade fett :yoparty Jäklar vad grabben kör. Hoppas verkligen han får komma vidare och köra internationelt.

Styiggy och Harms :rofl :lol

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
En sak är säker. MRBACKIS är svinkewl! :bow

SPORT-31s81-filip-766_368.jpg

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ecce skrev:
Just därför borde dom väll åka 8:eek:r runt backlund :va

björn

Är det nån som tvivlar på att de hade gjort det?

Backlunds regnkörning var något utöver det vanliga men behöver man håna hans motståndare bara för det? Stiggy och Harms visade med all önskvärd tydlighet vilka som regerade i torrt. Harms lattjade runt på 1.06 på torsdagen.....

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Chris Ash skrev:
Är det nån som tvivlar på att de hade gjort det?

Backlunds regnkörning var något utöver det vanliga men behöver man håna hans motståndare bara för det? Stiggy och Harms visade med all önskvärd tydlighet vilka som regerade i torrt. Harms lattjade runt på 1.06 på torsdagen.....

Det håller jag fullt med om, men man nu kör på så hög nivå bör man väll kunna hanter alla underlag mer eller mindre bra. Som det är nu bör ju grabbarna hos Backlund kolla vädret, regnar det så kan han ju åka med dom stora pojkarna. Jag tyckte att det var nästan pinsamt för Harms att bli ifrån åkt så mycket som han blev. Hadde det varit torrt hadde det ju varit en annan bulle.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
ecce skrev:
Det håller jag fullt med om, men man nu kör på så hög nivå bör man väll kunna hanter alla underlag mer eller mindre bra. Som det är nu bör ju grabbarna hos Backlund kolla vädret, regnar det så kan han ju åka med dom stora pojkarna. Jag tyckte att det var nästan pinsamt för Harms att bli ifrån åkt så mycket som han blev. Hadde det varit torrt hadde det ju varit en annan bulle.
På tal om bulle, hur går det med bullbakningen Ecce?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
ecce skrev:
Du kanske har lagt märke till att medelmåttor som Capirossi, Biaggi, Barros och Melandri kan i regn bli ifrånkörda av förare som i torr väderlek är nöjda om de tar poäng.

Hadde - blir ett d för mycket.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ecce skrev:

Regn kastar alla andra parametrar rakt ut genom fönstret. Nån som kommer ihåg Carlos Checas vansinneskörning i Brasilian för ett par år sen? Jason Vincent körde ifrån Melandri i 250? nån japansk snubbe på produktions TZ (Miayazaki eller nåt) vinner på Suzuka? Matsudo i 10 sek ledning i ett 250 GP, Olivier Jacque i Kina...und so weiter..und so weiter.

Folk lär sig aldrig att ta "One hit wonders" för vad de är.....

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Kan det inte ha varit så med att Robin mest satsade på att inte bidra till att stiggymotorsports fick skruva ihop ännu en CBR efter race't? När man stod brevid banan och såg dem köra så kändes det som att han släppte Filip när han väl gått om.
Därmed inte sagt att Backlund inte är grym i regn...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Inser ni hur vansinnigt fort Backlund körde i regnet? 1.13,9! Det skulle räckt till A-final i Rookie600 (i torrt) och det tog mig en halv säsong att komma under den tiden i torrt. Jag förstår att Harms inte hängde med. Såvitt jag vet har ingen (alla svenska toppförare inräknade) varit i närheten av den tiden tidigare.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
DreeTman skrev:
Kan det inte ha varit så med att Robin mest satsade på att inte bidra till att stiggymotorsports fick skruva ihop ännu en CBR efter race't? När man stod brevid banan och såg dem köra så kändes det som att han släppte Filip när han väl gått om.
Därmed inte sagt att Backlund inte är grym i regn...

Tyckte också att det kändes så. Tyvär så ligger inga tider ute på mylaps.com från racet så att man kan inte gå in och kolla om och hur mycket Robin släppte när Filip gick om.

Stiggy och Harms hade väl inte kört 600cc i regn tidigare?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag tror inte att Harms släppte Filip. Varför skulle han göra det? Han fick spö helt enkelt, men om det hade varit torrt så hade det nog varit en annan femma!

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Chris Ash skrev:
Typiskt för SH, varför håna Stigefelt och Harms? I torrt är Backlund topp tio i SM. Stiggy och Harms är det i VM.....

Håna eller inte jag bara konstaterade fakta. Eller så måste åtminstonde Stiggy och Harms ha känt sig. Kan inte varit kul att bli förnedrade på detta sätt av en ungtupp på 15 bast desutom på en klenare hoj. Jag tyckte det var mäktigt Go Backis Go :tummenupp .

Sen är det väl en viss skillnad på tidsträning och race. När det gäller race måste man ha det som krävs eller kanske inga nerver alls!!

Visst Stiggy är säker bra. Men presterar man inga resultat så tröttnar väl folk?

JB

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...