Backspeglar -- Biltema

upupreho

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSXR 600 -98
Tänkte jag skulle ha en styrändsbackspegel från Biltema på hojen, åkte och köpte dessa utan tanke på om de passade eller inte. vilket den förstås inte gjorde:huvet
Nu till min fråga, finns det någon möjlighet att få fast den, i styrändan är det M10-gänga eller M8-gänga(har inte mätt) och på spegeln expander (17 mm ej expanderad)?

The Stiffmeister

Master of disaster!
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
B-King
Du maste tabort dina vikter på styret helt! o så har du en hål som ar oftast 18mm,sen skruva du fast dina speglar (dom expandera när man skruva på dom,17mm är det minsta läget) och sen sitter dom fast enkel!:tummenupp

upupreho

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSXR 600 -98
Du maste tabort dina vikter på styret helt! o så har du en hål som ar oftast 18mm,sen skruva du fast dina speglar (dom expandera när man skruva på dom,17mm är det minsta läget) och sen sitter dom fast enkel!:tummenupp

Nu har jag inte kikat så väldigt noga, men tar jag bort vikterna är det fortfarande ett hål på 8/10 mm, är det något mer jag ska ta bort?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
På min Yamaha sitter inte vikterna med expander utan i en fast gängad "bricka" ca 2 cm in i styret och då funkar inte expandervikter/speglar.

Är det expandervikter du har så är mitt tipps att skruva ut insexskruven ca 10mm och sedan knacka in den så brukar dom flesta expandrar släppa greppet.

upupreho

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSXR 600 -98
På min Yamaha sitter inte vikterna med expander utan i en fast gängad "bricka" ca 2 cm in i styret och då funkar inte expandervikter/speglar.

Är det expandervikter du har så är mitt tipps att skruva ut insexskruven ca 10mm och sedan knacka in den så brukar dom flesta expandrar släppa greppet.

Ponera att det inte är en expander, är hoppet ute då?
(Har en GSXR 600 -98, vet ej om det är orginalstyre)

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300

Samma sak på min MT-01:a, styrvikterna sitter gängade direkt i styret. Jag gjorde helt enkelt så att jag lade brickor mellan styrviktens skruv och den cylindriska delen så jag flyttade ut vikten ett antal millimeter. Sedan skrotade jag den runda delen på Biltemas spegel och klämde spegeln direkt runt styrviktens "innerdel".

(Sedan plockade jag bort styrändspegeln igen och satte tillbaka orginalspeglarna eftersom den inte passade alls till hojens övriga design...:( )

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ponera att det inte är en expander, är hoppet ute då?
(Har en GSXR 600 -98, vet ej om det är orginalstyre)

Ja om du inte byter styre/borrar ur eller svarvar änden på styrvikten så att klämfästet passar direkt på vikten. Jag hade nog gjort det sista om jag envisats med att få dit dom.

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Behöver lite synpunkter på Biltemas backspeglar de ser ju rätt okey ut men sitter de still när det drar lite. artikelnr, 82-471
82-471_l.jpg

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
ett trådlyft, jag vill gärna hör om nån sätt dessa backspeglar på.

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
ett trådlyft, jag vill gärna hör om nån sätt dessa backspeglar på.

Jag har 1 sån på min. Satte den på undersidan av styret.
Funkar väl hyffsat att se om nån kommer bakifrån.

Dock vid 120+ när man har lite varv på motorn så kan dom vibrera lite.
Vet inte om det är nån skillnad emot andra i vibrationer.

Detta blev bättre när jag satte på styrvikter.

<Mathias>

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
08 suzuki gsr600
WEST;4363777 skrev:
Behöver lite synpunkter på Biltemas backspeglar de ser ju rätt okey ut men sitter de still när det drar lite. artikelnr, 82-471
View attachment 284809

har dom på min hoj,,inte världens bästa kanske men ställ in dom och spänn ordentligt,,ge sen fan i att röra dom nått mer så sitter dom finfint...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Dom sitter inte fast, jag har såna får dra åt dom allt för ofta. skit enligt mig.

Va bra då behöver jag inte köpa de med andra ord,,,,,,,, tack. :tummenupp

har dom på min hoj,,inte världens bästa kanske men ställ in dom och spänn ordentligt,,ge sen fan i att röra dom nått mer så sitter dom finfint...

Jag skruvar bort de när jag kör på bana, så det är skitgrejer, tack då vet jag.:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...