Du hade ju en streetfighter, det är ju ingen sporthoj...wonderwizard skrev:2602209jag hade styrändsblinkers på min gamla ju... avsedd för R1
hajtand skrev:2602725för det har säkert alldrig hänt att nån kollat i backspeglarna och sedan kört på framförvarande
Eureka skrev:2604980Är det lagligt utan ?
pakopak skrev:2602568Ärligt talat, på bakhjulet ser man inte ett skit i backspeglarna ändå, så vem bryr sig..
måste vara årets citat....
pakopak skrev:2604468Du hade ju en streetfighter, det är ju ingen sporthoj...
Freedom skrev:2602241Är inte dom övriga kostnaderna som det medför att landa på sidan så stora att speglarna är en fis i rymden?
*Sliver* skrev:2604536Skillnaden utan backspeglar = 4 km/h på R1:an...........
WebGringo skrev:2605038sist blev bromspedalen sne, rätade till den med en kofot.
handbromsgreppet fick sig en törn, men det går o köra med.
i övrigt klarade hon sig, kanske ett par nya repor, men inget som märks.
ja just det, kör man plastraket blir det ett par kronor till för nya kåpor.
Marie L skrev:2605148
Enligt min ödmjuka uppfattning så är det väl inte meningen att man skall lägga ifrån sig hojen i naturen eller på vägen, eller????
Alltså bör man inte behöva köpa nya speglar. De gamla brukar hålla väldigt länge vid korrekt användning.
Även här undantar jag givetvis körning på bana (inkl. cross- och enduro-)
/Marie
WebGringo skrev:2605765ibland blir det inte riktigt som planerat, snällt formulerat.
då det blir inspirerat och kanske lite brevid vägen händer en olycka lätt.
och som någon en gång sa till mig, det ska ju inte kosta att trilla.
Marie L skrev:2605148Vi pratar om allmän väg. Där räcker toppfarten på en R1 minus 4 km/h mer än väl till för att bli av med körkortet för *mycket* lång tid....... Inget bra argument tycker jag.
Bana är en annan sak både vad avser hastighet och backspeglar.
Enligt min ödmjuka uppfattning så är det väl inte meningen att man skall lägga ifrån sig hojen i naturen eller på vägen, eller????
Alltså bör man inte behöva köpa nya speglar. De gamla brukar hålla väldigt länge vid korrekt användning.
Även här undantar jag givetvis körning på bana (inkl. cross- och enduro-)
/Marie
*Sliver* skrev:2686005Ärligt talat marie L...
Kan man vara så nitisk att man tror att de ( läs: Vi ) som äger en R1:a e ute efter en fin tripp i 90km/h till glassbaren i strömsnäsbruk...
Marie L skrev:2686383Varför inte det då?
Jag har själv en S-klassmerca (som jag iofs inte har råd att köra med pga soppatörsten) och den är god för 250, men jag känner inte det minsta behov av att köra så fort för den sakens skull....)
Sen är det väl motorväg och 110 förbi Strömsnäsbruk, så inte behöver man ligga och masa i 90...
Westfield skrev:2686539Vrida på huvet?
Gör ni verkligen det vid ett filbyte i 200, känns som att man skulle blåsa av om jag skulle titta snett bakåt i den farten.
Tron att ingen kommer ikapp i ett sånt tempo är jävligt farligt, rätt som det är kommer en fläskig nazi-pulka i 250!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |