Badankor

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Min familj, inklusive ett gäng en bra bit yngre halvsyskon, har fått för sig att jag samlar på badankor. Det kom sig av en oinspirerad jul för några år sedan då jag nyss fått badkar och önskade mig badgrejor.

Nu har jag problem.

Visst gillar jag ankor, och även badankor, men jag behöver antingen få stopp på störtfloden av badankor eller köpa ett till badkar. Skall två få plats i badkaret och ett grogglas ändå kunna stå på kanten så får badankor utlokaliseras till balkongen!

Vad göra?

(Det är inte killen i filmen som skrivit brevet)

P.S. Har någon sett var de säljer den där tuffa badankan som är målad som en Union Jack?

Gör en stor brasa av alla. Ge bort dom till Betsy. Tillverka roliga grogglas av dom. Placera på finurliga ställen i lägenheten, kylskåpet, barskåpet, garderoben...

Finns alltid plats för badankor :)

hållundan skrev:
Gör en stor brasa av alla. Ge bort dom till Betsy. Tillverka roliga grogglas av dom. Placera på finurliga ställen i lägenheten, kylskåpet, barskåpet, garderoben...

Finns alltid plats för badankor :)

Fortfarande 87 ?? :7peta

hållundan skrev:
Oui! Fortfarande 87...
Detta är en så oseriös tråd ändå, men jag måste fråga dig hallåundan!

Varför har du två marstecken sammanflätade, har det med sexuell läggning att göra eller är det något annat du vill säga? :)

*nyfniken*

stoffer skrev:
Detta är en så oseriös tråd ändå, men jag måste fråga dig hallåundan!

Varför har du två marstecken sammanflätade, har det med sexuell läggning att göra eller är det något annat du vill säga? :)

*nyfniken*
That's because I'm a little gaydwarf...

Närå, det är bara en rolig grej. Jag är totalt straight.

Mech skrev:
Konstigt inlägg...
Mycket konstigt.

Jag är bara bättre på att läsa instruktioner än ni är. Forumet heter "överflödiga diskussioner", ändå postas det en massa vettigt. Nå, var inte det här överflödigt så det förslår?! :tummenupp

Handsken är kastad. Vem vågar anta utmaningen? Tills dess, en instruktion till: :Bugar

(He je ba trist å va begriplig jämt :tungan )

Hur gör man egentligen för att börja sammla på ankor??

Finns det någon förening eller klubb man kan vända sig till ?

Vad är en bra nybörjar anka,är det den klassika gula eller???

A.nkälskare

Långa farbron skrev:
Hur gör man egentligen för att börja sammla på ankor??

Finns det någon förening eller klubb man kan vända sig till ?

Vad är en bra nybörjar anka,är det den klassika gula eller???

A.nkälskare
Ska du ha dom själv, betala som själv är de klassiska gula perfekta. Det finns ankor för mer vana ägare. Såsom sjukvårdsankor, fängelseankor och andra ankor.

jag rekommenderar en lättviktsanka, en gul. En bra nybörjaranka.

hållundan skrev:
Ska du ha dom själv, betala som själv är de klassiska gula perfekta. Det finns ankor för mer vana ägare. Såsom sjukvårdsankor, fängelseankor och andra ankor.

jag rekommenderar en lättviktsanka, en gul. En bra nybörjaranka.

Jag känner mig fortfarande tveksam till ankvalet,måste jag sköta det själv eller kan jag be mamma att passa den ibland.?

Hur mycket vatten behöver den ?

Är dom aggresiva när dom blir könsmogna?

Kan man få ungar om man parar dom ?

Varför just en lättviktsanka ?

Långa farbron skrev:
Jag känner mig fortfarande tveksam till ankvalet,måste jag sköta det själv eller kan jag be mamma att passa den ibland.?

Hur mycket vatten behöver den ?

Är dom aggresiva när dom blir könsmogna?

Kan man få ungar om man parar dom ?

Varför just en lättviktsanka ?
Ska försöka svara, trots min otroliga smärta. Kanske tanken på en anka minskar den lite...

Mamma kan passa den, OM hon har erfordelig kunskap inom området. Det är farliga grejer detta, om man behandlar dem felaktigt.

Den behöver mellan 2/3 kaffekopp med vatten upp till 14 hektoliter, beroende på karaktär och art.

De blir faktiskt inte aggresiva vid könsmogenhet, såtillvida du inte har en groda inom de närmsta kvarteren.

Ungar vid parning brukar oftast resultera till spräckta förhållanden och underhållsskyldighet för den ena parten, m.a.o. ingen bra idé.

En lättviktsanka passar bättre då du säkerligen lider av dåligt upphängda sanitetsprodukter i ditt badrum, såsom skitdåliga pluggar till handfatet, för korta skruvar till toalettstolen eller rentav hårt vatten.

Lycka till.

ft skrev:
Min familj, inklusive ett gäng en bra bit yngre halvsyskon, har fått för sig att jag samlar på badankor. Det kom sig av en oinspirerad jul för några år sedan då jag nyss fått badkar och önskade mig badgrejor.

Nu har jag problem.

Visst gillar jag ankor, och även badankor, men jag behöver antingen få stopp på störtfloden av badankor eller köpa ett till badkar. Skall två få plats i badkaret och ett grogglas ändå kunna stå på kanten så får badankor utlokaliseras till balkongen!

Vad göra?

(Det är inte killen i filmen som skrivit brevet)

P.S. Har någon sett var de säljer den där tuffa badankan som är målad som en Union Jack?
Jag förstår hur du känner kolla bara på min avatar! Kanske kan ta reda på vart din union jack anka kommer ifrån. Har en kompis som jobbar i en butik där dom bla har massa roliga badankor. Dom kanske har den eller kan ta in den, eller tala om vem som tillhandahåller ankan. Ska snacka med henne imorrn, eller senare idag menar jag

hållundan skrev:
De blir faktiskt inte aggresiva vid könsmogenhet, såtillvida du inte har en groda inom de närmsta kvarteren.

Jag har en groda på handfatet! Kan det ställa till problem?

Bläckfisken har jag kedjat fast vid badkarsproppen så den skall inte kunna bråka med ankorna men nu undrar jag om jag borde fara hem och flytta på grodan.

Gixxer,
:tummenupp

Badankor bygger oftast reden av klar plast, gärna ovanpå badrumsskåpen. Där lägger de ägg som ser ut som kulörta plastbollar fyllda med olja. I förekommande fall kan äggen även ha andra former än sfäriska, även om det senare är klart vanligast.

Jag vet inte om jag kan hålla med om att lättviktsankor är att rekommendera för nybörjare. De är visserligen lätta att hantera, framförallt vid sjösättning och upptagning, men de tenderar också att ligga högt på vattnet vilket ger försämrad stabilitet. Det kan verkligen ge en ovan ankist en obehaglig överraskning!

I övrigt är det helt klart den klassiska gula som gäller för nybörjare. Diskret mönster eller till och med textur kan gå bra även det, om man är beredd att lägga mycket tid på sin första anka och har någon med mer erfarenhet att fråga till råds.

Mvh,
/Fredrik

Tack för all info.

Jag funderar över att åka till en ankaffär på lunchen och kolla in utbudet,kankse kan dom hjälpa mig med att hitta rätt i ankdjunglen.
Skall man köpa en renrasig anka eller duger det med en blandras?

Behöver man köpa några tillbehör till den tex. Ankschampo eller ankgodis.

Går det föresten att dressera sin anka ?

Finns det tävlningar för ankdressyr ?

Ankor och grodor går utmärkt att kombinera,(se bild) de är båda vattendjur. Dock bör man hålla sig till standardmodellen då de mer okonventionella ankorna har en förmåga att hitta på dumheter som myteri etc.

Ett bortglömd djur i debatten är flodhästen, lite besvärligare och inget för nybörjare. Den kan hitta på saker som att välta båtar om det känner sig ouppmärksammad. Tyvärr är den mycket sällsynt.

Här i Stockholm finns en ypperlig ankaffär med ett brett sortiment av diverse specialankor. Finns intresse för gruppköp? Jag kan ta med en kasse ankor till mässan. Säg bara till vilken sort som önskas.

Bifogat

• baddjur.jpg
    baddjur.jpg
    12.2 KB · Visningar: 83
På Mique vet jag iallafall att dom har gigantiska badankor, svarta.
Butiker såsom Lagerhaus kanske också har ankor. God jaktlycka!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back